موضوعات داغ

خودروی جدید پلیس دوبی را ببینید، شاسی بلند غیاث مجهز به امکاناتی متفاوت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نیروی پلیس دبی یکی از متنوع‌ترین ناوگان خودروهای گشتی دنیا را در اختیار دارد. پلیس دبی با کمک خودروهای مختلفی از شاسی بلندها تا ابرخودروها می‌تواند هر مجرمی را متوقف کند. حالا یک مدل جدید به این ناوگان قدرتمند اضافه شده است.

این شاسی بلند پلیس با نام غیاث اسمارت پاترول توسط دبلیو موتورز سازنده لیکان هایپراسپورت ساخته شده است. طبق گفته این شرکت این مدل نسل دوم است، و نسل قبلی آن بر اساس شورلت تاهو ساخته شده بود. به نظر می‌رسد که غیاث اسمارت پاترول نیز حاصل پیکربندی مجدد نیسان آرمادا باشد. آرمادا در بازارهای خارج از آمریکای شمالی با عنوان نیسان پاترول به فروش می‌رسد.

غیاث اسمارت پاترول مجهز به دوربین پریسکوپی ۳۶۰ درجه به علاوه هشت دوربین نظارتی خارجی است. این شاسی بلند همچنین دارای سیستم تشخیص چهره و پلاک و یک پهپاد است تا گشت‌زنی را آسان‌تر کند. در کابین یک نمایشگر ۱۶ اینچی یکپارچه قرار دارد که ابزار ارتباطی مرکز کنترل اصلی از طریق آن در دسترس هستند.

داشبورد، فرمان و کنترل‌های آفرود غیاث خیلی شبیه آرمادا/پاترول هستند. این خودروی پلیس یک نیمکت عقب سفارشی، قفس محافظ و محفظه‌هایی در عقب برای ابزار جستجو و نجات دارد.

غیاث

دبلیو موتورز مشخصات فنی غیاث را اعلام نکرده است. اما از آنجا که به نظر می‌رسد روی پلتفرم نیسان ساخته شده باشد، به احتمال زیاد از موتور V8 آرمادا بهره می‌برد. این موتور حداقل توان ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر را تولید می‌کند. این شاسی بلند به صورت استاندارد دارای سیستم رانندگی چهارچرخ محرک است.

پس اگر طی چند ماه آینده به دبی بروید، ممکن است غیاث را در حال گشت‌زنی در خیابان‌ها ببینید. دبلیو موتورز به زودی نسخه غیرنظامی این شاسی بلند گشتی را عرضه خواهد کرد. احتمالاً این نسخه از همان پیشرانه مدل پلیس بهره ببرد، اما آپشن‌های سفارشی‌سازی بیشتری داشته باشد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/1/22
غیاث یا قیاس بالاخره؟
1401/1/22
حالا ماشین به کنار ولی به قیافه نیروهاشون میخوره که فقط سوار شتر بشن😂😂😂😂
1401/1/28
فعلا که ما داریم سوار شتر میشیم😂
1401/1/29
🤣🤣🤣👌