موضوعات داغ

فراخوان 130 هزار خودروی تسلا مدل 3 در چین به دلیل مشکل برقی

عکس مطلب اول

طبق اخبار منتشرشده از سوی اداره تنظیم بازار چین در هفتم آوریل، کمپانی تسلا فراخوانی جدیدی را برای بازرسی خودروهای معیوب صادر کرده است.

این فراخوانی شامل 127,785 خودروی تسلا مدل 3 می‌شود که در بازه زمانی بین 11 ژانویه 2019 و 25 ژانویه 2022 ساخته شده‌اند. از این تعداد خودرو، 34,207 دستگاه جزو محصولات وارداتی بوده و 93,578 دستگاه تولید چین هستند.

وجود تفاوت‌های تولیدی جزئی در اجزای نیمه‌رسانای برقی اینورترهای موتور عقب، دلیل اصلی فراخوانی خودروها بوده است. این اختلاف می‌تواند باعث خرابی اینورتر و در نتیجه کنترل نامناسب جریان شود. عدم کارکرد صحیح اینورتر موتور عقب در وضعیت پارک منجر به روشن نشدن خودرو، و در وضعیت رانندگی موجب از دست رفتن توان حرکتی خواهد شد. در بدترین حالت، احتمال بروز تصادف افزایش می‌یابد و ایمنی سرنشینان به خطر می‌افتد.

ظاهرا تسلا قصد دارد نرم‌افزار کنترل موتور خودروهای فراخوانی شده را بدون دریافت هزینه و از طریق فناوری ارتقای از راه دور، به‌روزرسانی کند. در مورد خودروهایی که قادر به فراخوانی از این طریق نیستند، تسلا به واسطه مراکز سرویس‌دهی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده، نرم‌افزار کنترل موتور خودرو را جهت بازرسی عملکرد اینورتر موتور عقب به‌روزرسانی کرده و قطعه معیوب را با اینورتر سالم تعویض می‌کند تا از بروز مشکلات ایمنی بالقوه جلوگیری شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد