موضوعات داغ

فیلم عملکرد تست تصادف کراس اوور جدید هیوندای را ببینید، کرتا با 3 ستاره ایمنی

عکس مطلب اول

سازمان‌های مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که ایمنی خودروها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. به عنوان مثال، مدل‌های ساخته‌شده در هندوستان توسط سازمان Global NCAP مورد بررسی قرار می‌گیرند. خودروی هیوندای کرتا به تازگی توسط این سازمان مورد سنجش قرار گرفته و توانسته به امتیاز 3 ستاره دست پیدا کند. آیا این نتیجه در مورد کرتاهای عرضه شده به بازار مکزیک نیز صدق می‌کند؟

با اینکه خودروهای هیوندای کرتا عرضه‌شده در مکزیک از هندوستان وارد می‌شوند، ولی خصوصیات ایمنی آن‌ها در هر کشور متفاوت است. مدل ارزیابی‌شده در گلوبال انکپ تنها ایربگ های جلو و ترمزهای ABS دارد، ولی نسخه صادرشده به مکزیک به شش ایربگ و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی مجهز است.

برخی مشخصات ایمنی مورد تأکید در گلوبال انکپ درباره مدل‌های مکزیکی نیز صدق می‌کند. مثلا تمام صندلی‌ها دارای کمربندهای سه‌نقطه‌ای نیستند و فقط صندلی وسط در قسمت عقب دارای کمربند لگنی است. این ساختار در صورت بروز تصادف رفتار چندان پایداری را از خود نشان نمی‌دهد و نمی‌تواند بار بیشتری را تحمل کند. جای پا نیز به صورت ناپایدار رتبه‌بندی شده و حتی امتیاز «کم» برای محافظت از زانوی سرنشینان جلو در نظر گرفته شده است، چون در صورت تصادف، پاهای سرنشینان در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند.

استانداردهای گلوبال انکپ در ماه‌های آینده دقیق‌تر می‌شوند. تولیدکنندگان هندی از طرف دولت وادار به ساخت خودروهای ایمن‌تر شده‌اند. در اکتبر سال 2022، تمام برندها موظف به فروش خودروهای مجهز به شش ایربگ در بازار هند هستند. همچنین در سال‌های آینده، انتظار می‌رود سیستم کنترل پایداری برقی و ترمزهای اضطراری خودکار به خودروها اضافه شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد