موضوعات داغ

ابرخودرو برقی اتریشی با توان 2200 اسب بخار رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

به نظر می‌رسد که به ازای هر ابرخودرویی که در بازار وجود دارد، سه مدل قدرتمند دیگر با توان بالا توسط استارت‌آپ‌ها در حال توسعه هستند. اغلب اوقات، چنین خودروهایی صرفاً ایده و رندرهای کامپیوتری هستند، اما دئوس وایان واقعاً ساخته شده است. همچنین این ابرخودرو توسط برخی از برندهای معروف پشتیبانی می‌شود، بنابراین امکان موفقیت آن بالاتر از همتایان سابقش است.

وایان Vayanne یک ابرخودرو تمام برقی جدید ساخت دئوس Deus اتومبیلز مستقر در اتریش است. این خودروساز در سال 2020 با هدف ساخت ابرخودروهای برقی جدید تأسیس شد و به همین منظور قصد دارد فقط 99 نسخه از این خودرو را تولید کند. این مدل با توان بیش از 2200 اسب بخار کاملاً واجد شرایط کسب عنوان ابرخودرو است. علاوه بر این، شکل کلی آن که دئوس آن را "زبان طراحی متقارن و بی‌نهایت" توصیف می‌کند، خاص و جذاب است.

وایان در نمایشگاه خودروی نیویورک 2022 رونمایی شد، بنابراین صرفا یک رندر کامپیوتری نیست. کابین خودرو مانند بدنه سبک طراحی ارگانیک و جذابی دارد. تم طراحی نماد بی‌نهایت در سراسر وایان به چشم می‌خورد و به وضوح در ورودی‌های هوای جلو و طراحی چراغ عقب قابل مشاهده است، اما تا حدودی در طراحی داشبورد نیز پنهان شده است. این خودروی دو-نفره دارای یک خوشه ابزار دیجیتال، یک نمایشگر لمسی مرکزی و مجموعه ای از سوئیچ‌ها است که چیزی در مورد آن‌ها نمی‌دانیم.

دئوس وایان

با توجه به اینکه دئوس وعده توان 2200 اسب بخار را داده است، احتمالاً بخواهید اطلاعات بیشتری در مورد پیشرانه بدانید. اما متأسفانه این خودروساز هنوز هیچگونه جزئیاتی را در این زمینه اعلام نکرده است. پیش‌بینی می‌شود که توان خروجی این مدل بیش از 2200 اسب بخار باشد و به همین ترتیب، شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت آن 1.99 ثانیه و حداکثر سرعت آن 400 کیلومتر در ساعت باشد.

ما بارها چنین ادعاهایی را از استارت‌آپ‌ها شنیده‌ایم، اما خبر خوب این است که دئوس این ابرخودرو را به تنهایی نمی‌سازد. شرکت‌های معروف ایتال‌دیزاین و ویلیامز ادونسد انجینیرینگ در ساخت این مدل با دئوس مشارکت می‌کنند. این شرکت ویلیامز با ویلیامز فرمول 1 مرتبط است و در دنیای ورزش‌های خودرویی از جمله خودروهای برقی پرفورمنس تجربه و تخصص دارد. بنابراین، اگرچه اطلاعات دقیقی در مورد منبع توان 2220 اسب بخار نداریم، اما به نتیجه کار این سه شرکت امیدوار هستیم.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، دئوس تحویل 99 وایان خود را در سال 2025 آغاز خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد