موضوعات داغ

شارژر خانگی از خودروهای تسلا حذف شد! رسوخ عادت های عجیب حوزه موبایل به تسلا!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

حذف شارژر از جعبه تلفن‌های همراه موضوع جدیدی نیست. نخستین بار شرکت اپل این کار را با مجموعه تلفن‌های هوشمند آیفون انجام داد و پس از آن دیگر شرکت‌ها همچون سامسونگ و شیائومی نیز برخی گوشی‌های هوشمند را با بسته بندی فاقد شارژر به دست مصرف‌کنندگان رساندند. معمولا شرکت‌ها ادعا می‌کنند که این کار را به خاطر محیط زیست انجام می‌دهند اما در واقع حذف شارژر از جعبه تلفن همراه سود سرشاری را نصیب شرکت‌های تولید گوشی‌های هوشمند کرده است. به تازگی تسلا نیز به همین موج پیوسته است و شارژر را از اتومبیل‌های خود حذف کرده است!

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا خبر حذف شارژر را در توییتر خود تایید کرد. وی ادعا کرد که آمار استفاده از شارژرهای خانگی برای خودروهای تسلا بسیار پایین بوده است و به دلیل اتلاف مواد اولیه و کاهش هزینه تمام شده خودرو برای تسلا، تصمیم به حذف شارژر از خودروهای این شرکت گرفته است. ایلان ماسک ادعا می‌کند که اکثر مالکان خودروهای تسلا از شارژرهای جعبه‌ای و سریع خانگی استفاده می‌کنند و به همین دلیل می‌توان شارژر معمولی را از روی خودروها حذف کرد.

شارژر تسلا

تسلا در اطلاعیه خود از مالکان خودروها خواسته است تا هرچه زودتر نسبت به نصب شارژرهای خانگی سریع اقدام کنند. با این حال همچنان کابل شارژر معمولی تسلا در فروشگاه این شرکت وجود دارد و به قیمت 200 دلار عرضه می‌شود. تسلا برای ترغیب مالکان خودروها به خرید شارژر معمولی، اعلام کرده است که این شارژر اکنون از سوکت‌های بیشتری نسبت به گذشته بهره می‌برد.

تقریبا هر خودرو برقی به همراه کابل شارژر به فروش می‌رسد اما تسلا نخستین خودروسازی نیست که تصمیم گرفته تا این کابل را از خودروها حذف کند. پیش از این کیا موتورز اعلام کرده بود که کیا EV6 را بدون کابل شارژر به دست مصرف‌کننده نهایی خواهد رساند. به نظر می‌رسد حذف شارژر از خودروهای برقی راهکاری برای کاهش قیمت تمام شده خودرو و مقابله با افزایش قیمت مواد خام است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد