موضوعات داغ

اسقاط بی‌رحمانه ماشین‌های لباسشویی جهت استخراج تراشه

عکس مطلب اول

کمپانی ASML در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت ماشین‌های لیتوگرافی است که از آن‌ها برای تولید تراشه استفاده می‌شود. به بیان ساده‌تر، ASML سازنده تجهیزات اصلی جهت تولید مواد نیمه‌رسانا بوده و به همین خاطر، اطلاع جامعی از بحران جهانی تراشه دارد.

به گفته پیتر ونینک، مدیرعامل ASML، اوضاع اصلا خوب به نظر نمی‌رسد! وی چندی پیش اعلام کرد که شایعه خرید ماشین‌های لباسشویی توسط شرکت‌های مختلف جهت اسقاط آن‌ها و استخراج تراشه‌ها حقیقت دارد. البته ونینک از هیچ شرکتی خاصی نام نبرد.

به بیان دیگر، کمبود تراشه به حدی رسیده که برخی کمپانی‌ها به دنبال خرید محصولات تراشه دار رفته و پس از تکه‌تکه کردن و استخراج تراشه‌ها، از آن‌ها برای ساخت وسایل برقی خود استفاده کنند. به گفته ونینک، این روند ظالمانه و ناخوشایند در سراسر دنیا صورت می‌گیرد و راه‌حلی عملی برای مقابله با بحران تراشه است.

در صنعت خودروسازی نیز کمبود تراشه به شدت احساس می‌شود. اکثر شرکت‌های بزرگ و مطرح خودروسازی، فرایند تولید خود را به طور موقتی به حالت تعلیق درآورده‌اند و یا محصولات خود را بدون تجهیز به سیستم‌های غیرضروری به فروش می‌رسانند تا بدین‌وسیله، تعداد تراشه‌های به‌کاررفته در ماشین‌های خود را کاهش دهند.

به نظر می‌رسد وضعیت بحران جهانی تراشه تا پایان سال جاری رو به بهبود رود، البته نه به خاطر فعالیت تراشه سازان، بلکه به سبب کاهش تقاضای برخی محصولات!

با این حال، برخی شرکت‌های خودروسازی نظیر فولکس‌واگن و بی ام و چندان دل‌خوش به افزایش موجودی تراشه‌ها نیستند. به عقیده آن‌ها، بحران جهانی تراشه تا سال 2024 ادامه می‌یابد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد