موضوعات داغ

واردات موازی برندهای لوکس خودرو به روسیه مجاز شد، دور زدن تحریم یا مانور تجمل؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

وزارت صنعت فدراسیون روسیه با اعلام یک دستورالعمل، واردات موازی برندهای لوکس خودرویی به این کشور را مجاز اعلام کرد. اکنون واردکنندگان روسی اجازه دارند بدون نیاز به کسب اجازه از برند اصلی، محصولات آن برند را به بازار روسیه عرضه کنند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ایالات متحده، ژاپن و اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند تا تحریم‌های مختلفی را علیه صنعت و بازار خودرو روسیه اعمال کنند.

وزارت صنعت روسیه در اطلاعیه خود اجازه واردات موازی 96 قلم کالا را صادر کرده است که بخش بزرگی از آن‌ها شامل خودرو و قطعات وابسته می‌شود. لیست خودروها شامل برندهای زیر است: تسلا، لندروور، جیپ، جگوار، کرایسلر، بنتلی، کادیلاک، شورولت، دوج، هامر، جی ام سی، فریت لاینر، پیتربیلت، کنورث، مک، نیسان، تویوتا و اشکودا. عدم درج نام لکسوس در این لیست موجب تعجب روزنامه‌نگاران روس شده است، چرا که خودروهای تویوتا اجازه واردات به بازار روسیه را خواهند داشت.

اتحادیه اروپا از 15 مارس صادرات خودروهایی با قیمت بیش از 50 هزار یورو به روسیه را ممنوع کرده است. ژاپن نیز از 5 آوریل صادرات خودروهایی به ارزش بیش از 6 میلیون ین (حدود 49 هزار دلار) به روسیه را مسدود کرده است. ایالات متحده نیز از 11 مارس صادرات هرگونه خودرو و قطعات به روسیه را ممنوع اعلام کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد