موضوعات داغ

با چانگان لومین آشنا شوید، یک هاچ بک جمع و جور برقی مناسب شهر

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت چانگان در 22 آوریل 2022، خودرویی کوچک و الکتریکی به نام چانگان لومین Lumin را معرفی کرد. اکنون اطلاعات فنی این خودرو منتشر شده‌اند و انتظار می‌رود تا پیش فروش این خودرو از ماه می میلادی آغاز شود.

سبک طراحی کابین چانگان لومین نسبتا ساده است اما طراحان این خودرو با افزودن برخی المان‌ها همچون نوارهای قرمز رنگ، تا حد زیادی از کسل کنندگی کابین یک هاچ‌بک الکتریکی کاسته‌اند. این طرح روبان شکل در بخش‌های مختلف کابین از جمله فرمان و داشبورد مشاهده می‌شود و در ترکیب با رنگ‌های آبی روشن و مشکی ظاهر جذابی را شکل داده است.

چانگان لومین به دو صفحه نمایش مجهز است که یکی از آن‌ها برای نمایش اطلاعات خودرو و دیگری برای نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی به کار می‌رود. قسمت میانی داشبورد نیز به ابزارهایی نظیر سوکت شارژر و اهرم تغییر حالت دنده اختصاص دارد. چانگان لومین به درگاه شارژ 12.5 ولتی، درگاه USB، قابلیت اتصال به تلفن هوشمند و دوربین عقب مجهز خواهد شد.

دسترسی به فضای بار زیاد یکی از فاکتورهای مهم هاچ‌بک‌ها محسوب می‌شود. طراحان چانگان به این منظور امکان تا کردن 50:50 صندلی‌های عقب را فراهم کرده‌اند تا فضای بار 104 لیتری خودرو به 580 لیتر افزایش یابد.

از نظر اندازه، طول بدنه، عرض و ارتفاع چانگان LUMIN به ترتیب 3270/1700/1545 میلی متر و فاصله بین دو محور 1980 میلی متر است. همان طور که از تصاویر این خودرو مشخص است، ظاهر یک هاچ بک الکتریکی چینی را در این خودرو می‌بینیم که شامل طراحی شاد و کودکانه می‌شود. ساختار چراغ‌ها به گونه‌ای خلق شده که گویا خودرو در حال چرت زدن است.

چانگان لومین

چانگان لومین با دو موتور الکتریکی 30 کیلوواتی و 35 کیلوواتی به بازار عرضه می‌شود. موتور نخست با پکیج باطری 12.92 کیلووات ساعتی و موتور دوم با پکیج باتری 17.65 کیلووات ساعتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد. برند چانگان لومین مطابق چرخه CLTC، به ترتیب برابر با 155 کیلومتر و 210 کیلومتر خواهد بود. چانگان نسخه قوی‌تری از لومین را در دست توسعه دارد که برد آن به بیش از 300 کیلومتر خواهد رسید. هونگ گوانگ مینی EV، چری QQ بستنی و Leapmotor T03 از جمله رقبای چانگان لومین هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد