موضوعات داغ

حذف آپشن های سیستم ورود و استارت بدون کلید از خودروهای آئودی، پیامد کمبود تراشه در صنعت خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بحران کمبود تراشه در شرایط کنونی به جایی نخواهد رسید. حتی خوش بین‌ترین تحلیل‌گرهای صنعت خودرو پیش بینی کرده‌اند که فرآیند تولید عادی این تراشه‌ها در این بخش تا قبل از اواسط سال آینده اتفاق نمی‌افتد. با این حال، در حال حاضر عوامل ناشناخته بسیار زیادی وجود دارد و پیش بینی چگونگی پیشرفت اوضاع در سال آینده تقریباً غیرممکن است. همه این‌ها بدان معناست که خودروسازان باید با واقعیت جدید سازگار شوند. آئودی در این رابطه اقدامات شدیدی را انجام داده است.

این برند آلمانی پریمیوم از این که مشتریان را بدون تحویل خودروهای خود رها کند راضی نیست و در عوض اتومبیل‌ها را با کاهش ویژگی‌های استاندارد و آپشنال به فروش می‌رساند. ممکن است این کار مورد پسند مشتریان نباشد اما در حال حاضر تنها راه ممکن برای حفظ تحویل خودرو توسط این شرکت به شمار می‌رود. آئودی برخی از ویژگی‌های مهم را در تعدادی از مدل‌های خود حذف کرده است. گزارش جدیدی از ادموندز منتشر شده است که لیست ویژگی‌هایی که ممکن است برای مدل‌های 2022 حذف شوند را پررنگ‌تر کرده است.

بسته به تاریخ تولید، برخی از آئودی‌های مدل 2022 با حذف نیمه رساناها تحویل داده می‌شوند. این اصطلاح که توسط تولید کننده‌ها استفاده می‌شود، برخی از آپشن‌ها مانند رادار نقطه کور با هشدار ترافیک متقابل، سیستم تشخیص برخورد عقب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی نگه دارنده خط، پد شارژ بی سیم و دیگر موارد را حذف می‌کند. حذف سیستم نیمه رسانا معمولاً در برچسب ذکر شده است و بسته به تعداد ویژگی‌های حذف شده، شامل اعتبار نقدی می‌شود.

طبق گزارش ادموندز، ممکن است برخی از مدل‌های آئودیQ3 بدون سیستم ورود بدون کلید تحویل داده شوند که با اعتبار 375 دلار همراه است. مدل‌های آئودی Q3 پرمیوم نیز، ممکن است بدون پد شارژ بی سیم ارائه شوند که 250 دلار به اعتبار اضافه می‌کند. در مدل آئودی Q5 احتمال حذف رادار نقطه کور با هشدار ترافیک متقابل و سیستم تشخیص برخورد عقب (اعتبار 350 دلار) وجود دارد. این در حالی است که مدل‌های پرستیژ آئودی Q5 ممکن است در کنار دیگر آیتم‌های حذف شده، از جالیوانی‌های گرم و سرد کننده نیز برخوردار نباشند. (اعتبار 150 دلار)

تمامی آئودی A4 و S4های مدل 2022 بدون ماژول بکسل نصب شده در کارخانه ارائه می‌شوند. البته امکان حذف این آپشن در مدل‌های 2022 Q7 و SQ7 نیز وجود دارد. مدل‌هایی مانند آئودی A6، S6، Q7، SQ7 و E-Tron نیز بدون صفحه نمایش فشار تایر به مشتریان تحویل داده می‌شوند. و در آخر احتمالاً عجیب‌ترین ویژگی حذف شده مربوط به حذف پکیج بلک اوپتیک در مدل آئودی S3 2022 است که ممکن است منجر به حذف سقف مشکی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد