موضوعات داغ

کانسپت تاتا آوینیا نمودی از آینده خودروهای تمام برقی

عکس مطلب اول

کمپانی تاتا موتورز به تازگی از یک مدل مفهومی به نام آوینیا رونمایی کرده که نمودی از آینده محصولات برقی این شرکت هندی به شمار می‌آید. آوینیا در زبان سانسکریت به معنی نوآوری و خلاقیت بوده و بدون شک همخوانی خوبی با خودروی جدید دارد.

تاتا آوینیا یک کانسپت جذاب با برآمدگی‌های کم است که به پلتفرم الکتریکی انحصاری تاتا اشاره داشته و به عنوان یک خودروی برقی هدفمند و فاقد موتور احتراقی طراحی شده است.

جزئیات بسیار کمی درباره آوینیا وجود دارد، اما به گفته تاتا موتورز، پک باتری به‌کاررفته در این ماشین می‌تواند پس از 30 دقیقه دریافت شارژ، مسافتی حدود 500 کیلومتر را طی کند.

تاتا Avinya بیشتر شبیه به یک مینی ون است تا یک خودروی کراس اوور. این ماشین دارای درب‌های خودکشی بوده و چرخ‌های بزرگ آن، بیننده را به یاد فولکس‌واگن ID.3 می‌اندازد. در حقیقت طراحی کلی آوینیا بی‌شباهت به خودروهای آئودی و مدل‌های تولیدی و کانسپت های E-Tron نیست.

کانسپت برقی تاتا Avinya

چراغ‌های باریک جلو و عقب خودرو، لوگوی Tata را به نمایش می‌گذارند. آوینیا به جای آینه بغل از دوربین استفاده می‌کند که به تازگی در بسیاری از کشورها به یک رویکرد متداول تبدیل شده است. خط سقف تقریبا صاف، فضای جاداری را درون کابین ایجاد کرده و صندلی‌های جلو به راحتی قادر به چرخش هستند.

تاتا آوینیا

فاصله زیاد بین محور چرخ‌ها بعلاوه طراحی مینیمال کابین، فضای پای مناسب و راحتی را برای سرنشینان فراهم آورده است. با این وجود، در دنیای خودروهای برقی مجهز به نمایشگرهای متعدد، Tata Avinya فاقد نمایشگر مرکزی است، ولی یک نمایشگر جالب روی فرمان نصب شده که بیشتر به کنسول بازی دستی در آینده شباهت دارد!

آوینیا در حال حاضر یک مدل مفهومی بوده و ظاهرا قرار است در سال 2025 به یک مدل تولیدی تبدیل شود که مبتنی بر معماری جدید GEN3 تاتا خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد