موضوعات داغ

سودآوری شاسی‌بلندها عامل تاخیر در تولید مزدا ویژن

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مزدا در سال 2017 از مدل کوپه و اسپرت مزدا ویژن در قالب یک خودرو مفهومی رونمایی کرد و اطلاعات کامل این مدل را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. با این حال همچنان نسخه تولید انبوه این خودرو به بازار عرضه نشده است که علت آن سودآوری تولید و فروش خودروهای شاسی‌بلند اسپرت ترکیبی یا SUV برای این خودروساز ژاپنی است.

در واکنش به تاخیر طولانی مدت برای تولید مزدا ویژن، رئیس مهندسی مزدا اروپا، یوآخیم کونز به خبرگزاری اتوکار گفت که فروش خودروهای شاسی‌بلند برای مزدا در اولویت قرار دارد. با این حال او احتمال داد که یک مدل کوپه چهاردر با موتور شش سیلندر در آینده به عنوان جایگزین مزدا 6 معرفی شود.

در صورت عرضه مدل چهار در کوپه مزدا ویژن به بازار، این مدل به صورت موتور جلو – دیفرانسیل عقب خواهد بود. مزدا تصمیم دارد تا با عرضه مدل ویژن، به نبرد با سدان‌های اسپرت و کوپه آلمانی برود.

بخش دیگری از برنامه‌های مزدا به احیای موتور روتاری معروف این شرکت مربوط می‌شود. موتور روتاری جدید مزدا به عنوان بخشی از پیشرانه هیبریدی کراس‌اوور مزدا MX-30 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه مزدا یک خودروساز کوچک در مقیاس جهانی محسوب می‌شود، حذف مدل‌های سدان همچون مزدا 6 و تمرکز بر تولید شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها اقدامی محتمل از سوی این شرکت خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد