موضوعات داغ

مرسدس بنز اولین خودروسازی که سیستم خودران سطح 3 را عرضه کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

آلمان نخستین کشوری است که فناوری سیستم خودران سطح 3 در آن قانونی اعلام شده است و مرسدس بنز نیز اکنون پکیج رانندگی خودکار سطح سوم را در این کشور به صورت رسمی عرضه کرده است. دو مدل پرچمدار این شرکت یعنی مرسدس بنز کلاس S و مرسدس بنز EQS اکنون به همراه فناوری خودران سطح سوم قابل سفارش هستند.

مشتریان مرسدس بنز از روز هفدهم می 2022 می‌توانند با پرداخت 5000 یورو برای کلاس S و 7430 یورو برای EQS، سیستم خودران سطح 3 مرسدس بنز یا Drive Pilot را سفارش دهند. این سیستم تحت شرایط خاصی می‌تواند کنترل کامل خودرو را برعهده گیرد.

توجه به این نکته مهم است که سیستم خودران سطح 3 به معنای یک وسیله نقلیه کاملاً خودکار نیست. سیستم خودران مرسدس به راننده این امکان را می دهد که تمام وظایف رانندگی را در ترافیک سنگین یا در بزرگراه های از پیش تعیین شده در آلمان با محدوده سرعت 60 کیلومتر در ساعت به فناوری خودران واگذار کند. این سیستم به موقعیت‌های غیرمنتظره واکنش نشان می‌دهد و از مانورهای خطرناک خودرو جلوگیری می‌کند.

تمامی خودروهای مرسدس بنز از دسامبر 2021 به سیستم رانندگی خودران مجهز شده‌اند اما استفاده از این سیستم در کشورهای مختلف به تاییدیه نیاز دارد. آلمان نخستین کشوری است که این تاییدیه را در اختیار مرسدس بنز قرار داده است و این شرکت سعی دارد تا همین تاییدیه را در ایالات متحده نیز دریافت کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد