موضوعات داغ

فیلم عملکرد نه چندان مناسب لکسوس NX جدید در تست موس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در این ویدئو شاهد عملکرد لکسوس NX 350h مدل ۲۰۲۲ در تست موس هستیم. این مدل جدید نسل دوم این کراس‌اوور کامپکت است که از نظر اندازه بین UX و RX قرار می‌گیرد.

کانال یوتیوب اسپانیایی KM77 که این آزمایش‌ها را اجرا می‌کند، معیار خودروها برای قبولی در تست موس را سرعت ورودی ۷۷ کیلومتر در ساعت تعیین کرده است. لکسوس NX 350h نمی‌تواند با این سرعت از مخروط‌ها عبور کند، اما فاصله زیادی با آن ندارد.

حین تلاش با سرعت ۷۸ کیلومتر در ساعت، راننده با دو مخروط در گروه دوم برخورد می‌کند و برای ورود به مجموعه پایانی مخروط‌ها تلاش نمی‌کند.

کاهش سرعت به ۷۵ کیلومتر در ساعت به NX 350h اجازه می‌دهد این چالش را با موفقیت به پایان برساند. اما اعضای KM77 با سیستم کنترل پایداری خودرو به مشکل می‌خورند، چون در زمان رسیدن به گروه پایانی مخروط‌ها سرعت لکسوس را به ۲۵ کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهد.

برای مقایسه، این ویدئو تست موس یک هوندا HR-V را نیز نشان می‌دهد. این خودرو با سرعت ۷۴ کیلومتر بر ساعت وارد تست می‌شود و کنترل پایداری در بخش پایانی سرعت آن را به ۳۸ کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهد.

KM77 اشاره کرد که NX 350h حین تست با سرعت‌های بالاتر دچار کم‌فرمانی شده است. البته در این ویدئو هم گفته می‌شود که این یک واکنش عادی توسط مدل‌هایی است که این گروه تاکنون تست کرده‌اند.

NX 350h در اسلالوم با عبور از مخروط‌ها طی ۲۴ ثانیه عملکرد خوبی داشت. این لکسوس پس از مینی کوپر SE کانتری‌من با زمان ۲۳.۳ ثانیه و کوپرا بورن با زمان ۲۳.۶ ثانیه و در کنار پژو ۳۰۸ هیبرید ۲۲۵ در جایگاه سوم جدول اسلالوم KM77 قرار گرفت.

لکسوس NX 350h

NX در ایالات ‌متحده با چهار پیشرانه عرضه می‌شود. NX 250 از یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر با توان ۲۰۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر بهره می‌برد. NX 350 دارای یک موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با توان ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر است. NX 350h مجهز به موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی در هر محور است که در کنار هم توان ۲۳۹ اسب ‌بخار تولید می‌کنند. مدل پلاگین هیبریدی NX 450h+ دارای یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی در هر محور است که در کنار هم توان کلی ۳۰۲ اسب بخار تولید می‌کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/2/20
تویوتا (درسته از چینی ها بهتره) اما در عرصه صنعت اتومبیل سازی رقت انگیز بوده همیشه به جز برای عرب ها!