موضوعات داغ

تصاویر رسمی و اطلاعات چری آریزو 5 GT منتشر شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت چری طی چند سال اخیر تنوع فوق‌العاده‌ای را در سبد محصولات خود ایجاد کرده است. ایجاد زیرشاخه‌های متعدد از یک خودرو محبوب بخشی از استراتژی چری بوده است که حاصل آن عرضه مدل های مختلف از محصولاتی همچون آریزو 5 است. به تازگی تصاویر رسمی عضو جدید این خانواده یعنی چری آریزو 5 GT منتشر شده است که یک سدان چینی اسپرت را به نمایش می‌کشد.

چری آریزو 5 GT براساس چری آریزو 5 پلاس ساخته شده است که در ایران آن را با نام آریزو 5 جدید می‌شناسیم. این خودرو از نسل جدید تجهیزات فنی چری بهره می‌برد و به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر با قدرت 197 اسب بخار و گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مرطوب مجهز است. مطابق ادعای چری، شتاب صفر تا صد آریزو 5 جی تی تنها شش ثانیه است که رقمی مطلوب برای یک سدان اسپرت مقرون به صرفه محسوب می‌شود. بزرگترین رقیب چری آریزو 5 GT در بازار چین، ام جی 6 خواهد بود.

بزرگترین تفاوت چری آریزو 5 GT با دیگر تیپ‌های این خودرو، کیت بدنه‌ای است که به آن اضافه شده است. این کیت بدنه شامل قطعات تزیینی، خروجی‌های اگزوز دوبل و نشان GT است. علاوه برآن چری آریزو 5 GT به رینگ‌های 17 اینچی دو رنگ و کالیپرهای ترمز نارنجی رنگ مجهز شده است. تصاویر کابین این خودرو نیز شباهت غیرقابل انکار بین داشبورد چری آریزو 5 GT و چری آریزو 5 جدید را نشان می‌دهند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/2/24
بسیار عالی ولی بنظرم عدد شتاب یک مقدار بزرگ نمایی هستش البته نسبت قدرت و گشتاور با وزن خوبه ولی خب در هرصورت زیر 8هم بزنه خیلی هستش اندازه یک اتومبیل با موتور شش سیلندر و اینکه اگر این خودرو سیستم تعلیقش مولتی لینک شده باشه در رنج قیمتی بازار جهانی ماشین خوبیه در غیر این صورت اگر تورشن بیم باشه با این قدرت زیاد هندلینگ بدی شاهد خواهیم بود بخصوص اگر بیاد ایران چون همین الان اریزو6 و 5 جدید بخاطر نداشتن سیستم مولتی لینک هندلینگشون نسبت به بزرگ ترای این سگمنت مثل کیا سراتو مزدا 3 یا لنسر ضعیف تر هستش به صورت محسوس و به واسطه توربو شتاب خوبی دارن هرچند سی وی تی هستن البته این نسخه جی تی موتور 197 اسبی با گیربکس دوکلاچه تر عرضه میشه که مشخصا متفاوته ولی خب در نهایت مولتی لینک بودن بسیار بسیار تاثیر داره براش واقعا پیشرفت خوبی حاصل شده در شرکتی مثل چری هرچند برند درجه دو سه حساب میشه مابین چینی ها ولی تلاششون ستودنیست به هرحال امیدوارم اگر ایران میاد قیمت درست بیاد هرچند بعید میدونم به امید تولید خودروهای با کیفیت ایرانی خارج از ایرانخودرو سایپا