موضوعات داغ

تبدیل تسلا مدل ۳ به تانک آفرود با ارتفاع کف ۸۰ سانتیمتری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تسلا مدل ۳ یک خودروی برقی محبوب است که طراحی و قیمت خیلی خوبی دارد، اما برای رانندگی آفرود ساخته نشده است. حالا یک گروه آلمانی یک تسلا مدل ۳ را به یک تانک آفرود عجیب تبدیل کرده است.

مدل ۳ با محدوده پیمایش ۵۰۰ کیلومتر، سرعت نهایی ۲۲۵ کیلومتر در ساعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۵ ثانیه، یک سدان بسیار جذاب است. این مدل لقب پرفروش‌ترین خودرو در اروپا در ماه مارس ۲۰۲۲ را از آن خود کرد، جایی که فولکس ‌واگن گلف، داچیا ساندرو، فورد پوما و سایر رقبای سرسخت را پشت سر گذاشت.

اما اعضای یک کانال یوتیوبی آلمانی می‌دانستند که مدل ۳ می‌تواند بهتر از این عمل کند. اعضای این گروه علاقه زیادی به ساخت وسایل نقلیه عجیب از جمله زیردریایی‌های دست‌ساز دارند، و حالا یک تسلا آفرود خلق کرده‌اند که آن را مدل ۳ تانک‌مانند می‌نامند.

هدف اصلی این پروژه تبدیل مدل ۳ به یک خودرو با قابلیت آفرود بود، بنابراین به ارتفاع کف بیشتری نیاز داشت. البته نه این‌قدر زیاد، چون آن‌ها تصمیم گرفتند از زنجیرهای بزرگ به جای چرخ‌های اصلی تسلا استفاده کنند.

وزن هر زنجیر ۱.۳ تن است و یک وینچ در جلوی خودرو نصب شده که می‌تواند تا ۶ تن بار را بکشد. ارتفاع کف این مدل ۳ آفرود از زمین ۸۰ سانتیمتر است، بنابراین به راحتی می‌تواند از پس جاده‌های خاکی بربیاید. این گروه آلمانی می‌خواهند قابلیت‌های آفرود تانک برقی جدید خودشان را به زودی تست کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد