موضوعات داغ

بررسی غرفه پارسیان موتور و نسخه‌های مختلف فیات دوکاتو در نمایشگاه ایران هلث

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بیست سومین دوره نمایشگاه ایران هلث هم‌اکنون در حال برگزاری است. این نمایشگاه مرکزی تخصصی برای به نمایش گذاشتن تجهیزات پزشکی و دارویی محسوب می‌شود و یک نمایشگاه تخصصی در حوزه بهداشت و درمان است. پارسیان موتور نیز به عنوان یک سازنده آمبولانس و خودروهای امدادی، با محصول شاخص خود یعنی فیات دوکاتو در این نمایشگاه حاضر شده است.

برند پارسیان موتور از سال 1397 فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای تجاری آغاز کرد اما پیش از آن نیز فیات دوکاتو را به بازار ایران عرضه کرده بود. یکی از زمینه‌های کاری این شرکت، تولید انواع آمبولانس و خودروهای امدادی است که با توجه به نیاز همیشگی کشور برای خودروهای امدادی، یک فعالیت قابل ستایش محسوب می‌شود. پارسیان موتور با سه محصول در نمایشگاه ایران هلث حضور داشت که در ادامه به بررسی هرکدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

آمبولانس تایپ B، همه کاره و مورد نیاز!

آمبولانس‌ها در سه تیپ A-B-C‌ به تولید می‌رسند که در این بین، آمبولانس تایپ B‌ پرکاربردترین و پرفروش‌ترین نوع آمبولانس در کشور محسوب می‌شود. یکی از محصولات پارسیان موتور در نمایشگاه ایران هلث نیز آمبولانس تایپ B فیات دوکاتو است. طراحی این آمبولانس کاملا در ایران صورت گرفته است و قطعات کابین آن توسط تیم متخصصان پارسیان موتور ساخته شده‌اند.

آمبولانس تایپ B

آمبولانس تایپ C، یک اتاق عمل سیار

محصول جدید و شگفت انگیز پارسیان موتور در نمایشگاه ایران هلث، آمبولانس تایپ C فیات دوکاتو است. آمبولانس تایپ C نوع بزرگتری از خودروهای امدادی است که به عنوان خودرو امداد و نجات، اتاق عمل سیار یا مطب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آمبولانس تایپ C

این اتاق از فیات دوکاتو بلندترین طول و بیشترین ارتفاع را دارد و به اصطلاح نسخه سقف بلند از فیات دوکاتو محسوب می‌شود. فضایی به اندازه 17 متر مکعب در قسمت عقب این خودرو تعبیه شده است که برای انواع استفاده‌های پزشکی مفید خواهد بود. آمبولانس تایپ C فیات دوکاتو تنها ون کشور است که موفق به پاس کردن استانداردهای این نوع از آمبولانس‌ها شده است.

خودرو حمل جانبازان و معلولان، نیازمندی شهرهای بزرگ و کوچک

سومین محصول پارسیان موتور در نمایشگاه ایران هلث، خودرو حمل جانبازان و معمولین است. شهرداری تهران تاکنون 60 دستگاه از این خودرو را سفارش داده است که از این تعداد 20 دستگاه به شهرداری تحویل داده شده است.این خودروها هم‌اکنون در سازمان اتوبوسرانی تهران و در قالب سامانه جانبازان و معلولان خدمت می‌کنند.

خودرو حمل معلولان

خودرو حمل معلولان فیات دوکاتو ظرفیت پنج ویلچر و سه صندلی ثابت را به کاربر ارائه می‌دهد. یک جک مخصوص در قسمت عقب این خودرو تعبیه شده است تا ویلچرها از طریق آن سوار و پیاده شوند. این خودرو برای ارائه خدمات رایگان به جانبازان و معلولان در شهرداری‌ها طراحی شده است.

مزیت‌های فیات دوکاتو برای مشتریان

پارسیان موتور در طول چند سال اخیر مشغول داخلی سازی قطعات مصرفی فیات دوکاتو بوده است. هم‌اکنون قطعات مصرفی این ون همچون فیلترها داخلی سازی شده است و این شرکت سعی دارد تا سطح داخلی سازی را افزایش دهد، چرا که قطعات اصلی و موتوری این خودرو وارداتی هستند.

پارسیان موتور فیات دوکاتو را با سه سال یا 200 هزار کیلومتر گارانتی فنی به مشتریان عرضه می‌کند. علاوه برآن خودروهای این شرکت از مزیت پنج سال گارانتی رنگ نیز برخوردار هستند. یکی دیگر از نکات مثبت فیات دوکاتو نوع سوخت مورد استفاده توسط این ون است. فیات دوکاتو موتور دیزلی دارد و مخزن سوخت آن نیز 90 لیتر ظرفیت را ارائه می‌دهد.

فیات دوکاتو

مصرف گازوئیل فیات دوکاتو 6.8 لیتر در صد کیلومتر است که با توجه به حجم مخزن سوخت، حداکثر مسافت قابل پیمایش دوکاتو به 1260 کیلومتر خواهد رسید. این میزان سه برابر حداکثر برد یک ون تجاری بنزینی است و به عبارت دیگر، فیات دوکاتو سه برابر کمتر نیاز خواهد داشت تا به جایگاه سوخت مراجعه کند. در نهایت می‌توان به آستانه توان بارگیری این ون اشاره کرد که 4250 کیلوگرم است و یک عدد رقابتی در مقایسه با سایر ون‌های تولید داخل محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/3/7
خیلی جالبه که هیچ ارگان تشکیلاتی ای از محصولات بی هویت و بی کیفیت چینی استفاده نمیکنه و فقط واسه مردم عادی نسخه نگاه به شرق و چینی خریدن تجویز میکنن!!!