موضوعات داغ

رونمایی از دلورین آلفا 5: کوپه برقی با محدوده پیمایش 480 کیلومتری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دلورین به طور رسمی برگشته و با آلفا 5 جدیدش قصد رقابت در بازار خودروهای برقی را دارد. این مدل مانند منبع الهام خودش یعنی DMC-12 یک کوپه با درهای بال پرنده‌ای ساخت ایتال‌دیزاین است. این درهای بزرگ و آفتاب‌گیرهای شیشه‌ای عقب تنها وجه تشابه این دو مدل هستند، چون بقیه طراحی آلفا 5 کاملاً مدرن است.

این مدل مانند اکثر خودروهای برقی دارای چرخ‌های بزرگ و چراغ‌های باریک در جلو و عقب است. درگاه شارژ در کنار گلگیر جلو سمت راننده قرار گرفته و دیگر نیازی به باز کردن صندوق عقب برای شارژ کردن آن نیست. بدنه دو-رنگ و سقف شیبدار آلفا 5 یادآور خودروی مشهور فیلم بازگشت به آینده است.

دستگاه سفر در زمان آن خودرو جای خود را به دو صندلی عقب جداگانه داده است. تقریباً تمام کنترل‌های آلفا 5 در یک نمایشگر لمسی در کنسول مرکزی شناور در دسترس هستند. یک خوشه ابزار تمام دیجیتالی و یک فرمان با قسمت پایینی تخت در اختیار راننده قرار دارد. به لطف درهای بال پرنده‌ای بزرگ و عدم وجود ستون B دسترسی به صندلی‌های عقب خیلی راحت است.

دلورین هنوز مشخصات فنی پیشرانه آلفا 5 را اعلام نکرده است، اما گفته که شتاب 0 تا 96 کیلومتر در ساعت آن 3.4 ثانیه و سرعت نهایی آن 241 کیلومتر در ساعت است. ظرفیت پک باتری این مدل بیش از 100 کیلووات ساعت است که محدوده پیمایش 483 کیلومتری را فراهم می‌کند. البته این مشخصات نسخه پایه هستند و در آینده نسخه‌های بهتری از این مدل عرضه خواهد شد.

دلورین آلفا 5:

ضریب درگ این کوپه برقی فقط 0.23 است که البته کمترین میزان در میان مدل‌های مشابه نیست، چون مرسدس با EQS لیفت‌بک ضریب درگ 0.2 را کسب کرده است. خوشبختانه دیگر خبری از موتور بنزینی کم‌قدرت V6 ساخت پژو-رنو-ولوو نیست، که جای خود را به یک موتور برقی با مشخصات نامعلوم داده است.

این مدل خیلی بزرگتر از مدل قبلی است و تقریباً 5 متر طول، 2 متر عرض و 1.4 متر ارتفاع دارد. دلورین می‌گوید که تولید این مدل را در ایتالیا انجام می‌دهد و پیشرانه خودرو توسط یک شرکت بریتانیایی تأمین می‌شود.

فقط 88 نسخه از این مدل تولید می‌شود و یک کوپه اسپورت با موتور V8 نیز پس از آن عرضه خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود،‌ قرار است این خط تولید گسترده شامل یک سدان برقی و یک شاسی بلند هیدروژنی باشد. پس از رونمایی عمومی از دلورین آلفا 5 در ماه اوت در پبل بیچ، تولید این مدل برقی از سال 2024 آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد