موضوعات داغ

نتایج قرعه کشی خودرو از طریق سامانه یکپارچه وزارت صمت اعلام شد

عکس مطلب اول

بالاخره و پس از یک روز تاخیر، نتایج قرعه کشی خودرو اعلام شد. این قرعه کشی نخستین دور از قرعه کشی فروش خودرو در سامانه جامع است و موجب شده است تا کاربران در شبکه‌های اجتماعی، انتقادات بسیاری را به عملکرد سامانه جامع فروش خودرو و وزارت صمت داشته باشند.

بر اساس ساز و کار جدید فروش خودرو در سامانه جامع، ثبت نام از متقاضیان خرید خودرو از تاریخ 27 اردیبهشت آغاز شد و تا 3 خرداد ادامه یافت. در این مدت چهار میلیون و 157 هزار و سیصد و پنجاه و دو نفر به عنوان متقاضی در این سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد 176 هزار و 911 نفر برنده یک خودرو خواهند شد. به عبارت دیگر از هر 23 نفر، یک فرد برنده یکی از خودروهای عرضه شده در این سامانه خواهد بود.

در حالی که ابتدا قرار بود اسامی برنده شدگان ساعت 9 صبح روز سه شنبه اعلام شود، این فرآیند به روز چهارشنبه موکول شد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی سامانه sale.iranecar.com ، اسامی برندگان را مشاهده کنند. افراد برنده به مدت 72 ساعت فرصت دارند تا وجه لازم برای خرید خودرو را واریز نمایند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/3/11
الان چه فرقی کرد با روش فروش مستقیم خودروسازها؟ از کجا بدونیم بازم رانت بازی و پارتی بازی نشد تو اعلام نتایج؟ سیزده بار قبلا اسمم در نیومد، الان هم اسمم تو لیست برنده ها نیست. زکی!
1401/3/11
بنابر برخی خبرهای نسبتا" مطمئن و موثق :

بنا به اطلاعات کسب شده از مقامات وزارت صمت به جهت جلوگیری از دلال بازی و سفته بازی خودروهای تولیدی و رعایت حقوق مصرف کنندگان تمامی این خودرو ها هنگام تعویض پلاک با مالیات نقل و انتقال سنگین همراه هست.
بنابراین کسانی که قصد خرید این نوع حواله ها را دارند حتما این احتمال رو در نظر بگیرن که وقتی حواله ها رو تکمیل وجه زدن یهو بیان بگن ۲ سال سند رهن و ۷۰ درصد مالیات در صورت فروش ، که واقعا همش میشه ضرر خریدار این نوع حواله ها >> احتیاط کنید .

یعنی تا دو سال از زمان تحویل خودرو :
فروشنده حق فروش ندارد و اگر اقدام به فروش زد مالیات سنگینی رو هم باید بپردازد.
برای خرید این نوع حواله ها بنظرم باید صبر کرد تا خبر بلاک و بسته بودن تعویض پلاک تا دوسال و رهن بودن سند تا دوسال این خودروها مشخص بشه .
(چون خودم دوسال پیش ماشین از سایپا گرفتم بنام خانومم زدم و دیگه نمیتونم ثبت نام کنم دنبال خرید حواله بودم که این خبرهای محکم رو بهم رسوندن)
1401/3/13
نکته مهم درباره طرح فروش یکپارچه اینه که در طرحهای قبلی، ایران خودرو می‌نوشت که هر محصول رو چند نفر نوشتن و چقدر از اون محصول داده شده اما در این طرح متاسفانه اعلام نشد.