موضوعات داغ

درگ بی ام و M5 CS با پورشه 911 توربو S یک دهه قبل + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بی ام و M5 CS نسخه پرچمدار سری 5 است. این سدان بزرگ و لوکس قدرت زیادی دارد، اما آیا می‌تواند یک پورشه 911 توربو S نسل 997.2 را در مسابقه درگ شکست دهد؟

بی ام و M5 CS از موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربوشارژ با توان 626 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن متر بهره می‌برد که قدرتش از طریق یک جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار به چهار چرخ منتقل می‌شود. پورشه توربو S نیز تمام چرخ محرک است، اما قدرتش توسط یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با توان 530 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر تأمین می‌شود. وزن بی ام و 1825 کیلوگرم است، در حالی که پورشه فقط 1585 کیلوگرم وزن دارد.

M5 شروع بهتری دارد، اما با فاصله خیلی کمی از پورشه 911 برنده می‌شود. بی ام و در مدت زمان 11.1 ثانیه و پورشه با اختلاف 0.1 ثانیه از آن از خط پایان عبور می‌کنند.

با انتخاب حالت رانندگی راحت در هردو خودرو، بی ام و دوباره در اولین دور برنده می‌شود. بی ام و سریع‌تر از پورشه شتاب می‌گیرد، اما این اختلاف در دور دوم که هردو مدل در حالت رانندگی اسپورت با استفاده از جعبه‌دنده دستی قرار می‌گیرند کمتر می‌شود. بی ام و همچنان برنده می‌شود، اما پورشه با فاصله خیلی نزدیکی از آن از خط پایان عبور می‌کند.

تست نهایی بین این دو خودرو قدرت توقف آن‌ها را می‌سنجد. بی ام و سنگین‌تر است که در این آزمون یک عیب محسوب می‌شود، اما ترمزهای آن به قدری قدرتمند هستند که در مسافت خیلی کمتری نسبت به پورشه آن را متوقف می‌کنند.

پورشه 911 توربو S نسل 997.2 حدود 10 سال پیش عرضه شده است، اما هنوز قابلیت رقابت با خودروهای امروزی را دارد. اگرچه این پورشه قدیمی از بی ام و شکست خورد، اما عملکرد قابل تحسینی داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد