موضوعات داغ

احتمال تغییر ترکیب رانندگان هاس در فصل آینده فرمول یک

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

میک شوماخر توانست در دور ۲۷ام مسابقه فرمول یک موناکو دومین تصادف یک میلیون دلاری خود در فصل ۲۰۲۲ فرمول یک را ثبت کند.

تصادفی که باعث شد تا خودرو هاس به دو نیم تقسیم شود. این برخورد باعث شده است که شایعه تعویض رانندگان تیم هاس قوت بگیرد. البته که در نهایت تصمیم نهایی در تیم فراری گرفته خواهد شد.

در حالیکه شوماخر جوان در حال تلاش برای کسب اولین امتیاز خود در فصل ۲۰۲۲ فرمول یک بود در پیچ قبل از استخر منحرف شده و به شدت با دیواره پیست برخورد کرد. انحراف خودرو شوماخر در پیچ قبل از استخر موناکو تنها ۱۰ سانتیمتر بوده است، اما همین انحراف کم در پیست باریکی مثل موناکو باعث اتفاقات جبران ناپذیری خواهد شد و شوماخر با شدت به دیواره پیست برخورد کرده و خودرو از بخش انتهایی پشت موتور به دو نیم تقسیم شد.

تصادف میک شوماخر در پیست موناکو

شوماخر دچار هیچ آسیبی در این برخورد نشد اما برای بودجه هاس شرایط اینگونه نیست.

میک شوماخر

پیش از این در تصادف میک شوماخر حین مسابقه فرمول یک عربستان، گونتر اشتاینر مدیر تیم هاس اعلام کرده بود که خسارت وارده به تیم چیزی در حدود یک میلیون دلار بوده است. با توجه به خسارت شدید وارده به خودرو هاس در گردنپری موناکو بعید به نظر میرسد خسارتی کمتر از این رقم به تیم وارد شده باشد.

همین تصادفات شدید و پر هزینه هاس باعث شده تا تیم هاس به فکر راننده جدیدی باشد. با این حال مدیران این تیم میدانند که تصمیم برای ترکیب رانندگان تصمیمی نیست که بدون اجازه فراری قابل اجرا باشد.

از آنجایی که میک شوماخر راننده مورد حمایت تیم فراری است و این دو تیم روابط بسیار پیچیده ای با یکدیگر دارند هاس به تنهایی نمیتواند برای آینده شوماخر تصمیم گیری کند.

شوماخر جوان اکنون 28 مسابقه فرمول یک در کارنامه خود دارد اما حتی موفق به کسب یک امتیاز نیز نشده است. حتی اگر هاس و فراری بر سر خروج شوماخر به توافق برسند برای انتخاب راننده جایگزین انتخاب های زیادی ندارند.

فراری هیچ راننده ای در فرمول دو ندارد و تنها دو راننده در فرمول سه برای آنها باقی مانده است که آمدن راننده از فرمول سه به فرمول یک بسیار پر خطر خواهد بود.

از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر انتقال شوماخر به تیم آستون ماریتن برای جایگزینی سباستین فتل وجود دارد. اما این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که فتل به دنبال بازنشستگی باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد