موضوعات داغ

چپ کردن مجدد جیپ رنگلر 2022 در تست تصادف مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یک جیپ رانگلر آنلیمیتد 2022 در حین تست تصادف همپوشانی کوتاه از سمت راننده که توسط مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه انجام شد چپ کرد. این مؤسسه در سال 2020 نیز یک مدل 2019 از این خودرو را تست کرده بود که آن آزمون هم نتیجه مشابهی داشت.

پس از عدم موفقیت در تست سال 2020،‌ استلانتیس تغییراتی در ساختار جلوی رنگلر آنلیمیتد ایجاد کرد تا در تست همپوشانی کوتاه از سمت راننده نمره بهتری کسب کند.

طبق گزارش این مؤسسه، قفس ایمنی ساختار رانگلر را حفظ کرده و کمربندهای ایمنی حرکات آدمک داخل خودرو را کنترل کرده‌اند. سنسورها خطر بالای آسیب به پای چپ راننده را نشان دادند. البته چپ کردن خودرو اوضاع را بدتر کرد و در نتیجه این مؤسسه نمره ایمنی خیلی پایینی به رانگلر آنلیمیتد داد.

رانگلر آنلیمیتد 2022 در تست تصادف از بغل هم نمره خیلی کمی دریافت کرد، در حالی که در تست قبلی در این بخش نمره خوب گرفته بود. در صندلی عقب، سر آدمک به فریم شیشه درب برخورد کرد. طبق گفته مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه میزان محافظت از سر در این خودرو کافی نیست.

این رانگلر بسته به تریم و آپشن‌ها با چهار چراغ جلو در دسترس است. این مؤسسه به یکی از آن‌ها نمره خیلی کم و به سه تای دیگر نمره صفر داد.

برای دریافت عنوان ایمنی برتر توسط خودروهای مدل 2022 چندین شرط وجود دارد. یکی از آن‌ها کسب نمره خوب در شش تست تصادف مختلف است. سیستم پیشگیری از تصادف جلو باید در تست تصادف خودرو با خودرو و خودرو با عابر نمره عالی بگیرد. چراغ‌های جلوی آپشنال هم باید نمره خوب یا قابل قبول را دریافت کنند.

کسب عنوان ایمنی برتر پلاس دشوارتر است، چون علاوه بر شرایط ذکرشده باید چراغ‌های استاندارد نیز نمره خوب یا قابل قبول دریافت کنند.

مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه شرایط جدیدی را برای دریافت این عناوین ایمنی برای مدل‌های سال 2023 وضع کرده است. تست تصادف از بغل با سرعت بیشتر و با مانع سنگین‌تری انجام خواهد شد. یک تست پیشگیری از تصادف با عابران در شب هم به این ارزیابی اضافه می‌شود. همچنین برای دریافت عنوان ایمنی برتر، چراغ‌های جلوی استاندارد باید نمره خوب یا قابل قبول دریافت کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد