موضوعات داغ

مسابقه درگ بین سه لاک‌پشت برقی!

عکس مطلب اول

درگ (Drag) به مسابقاتی گفته می‌شود که در آن، خودروها باید یک مسیر مستقیم را با حداکثر سرعت ممکن طی کنند. برخی مواقع نتیجه این مسابقات به ما نشان می‌دهد که سرعت و شتاب خودروهای شرکت‌کننده در یک مسافت خاص (معمولا 400 متر) چقدر است.

به تازگی یک مسابقه درگ تماشایی بین سه خودروی شهری و نه‌چندان پرسرعت برگزار شده است. ماهیندرا e2o، سیتروئن Ami و سینکلر C5 در این رقابت جذاب شرکت کرده‌اند که البته هیچ‌یک از آن‌ها مخصوص رقابت‌های سرعتی نیستند.

ماهیندرا e20 یک خودروی برقی جمع‌وجور با باتری 15.5 کیلووات ساعتی و موتور برقی 42 اسب بخاری است که حداکثر سرعت آن به 101 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ماهیندرا e2o

شرکت‌کننده دیگر، سیتروئن امی یک چهارچرخ دونفره به حساب می‌آید که به باتری 5.5 کیلووات ساعتی و موتور برقی 8 اسب بخاری مجهز بوده و حداکثر سرعت آن حدود 45 کیلومتر بر ساعت است.

سیتروئن امی

و اما سینکلر C5، پیرمرد کهنه‌کاری است که در دهه 80 عرضه شده و نهایت سرعت آن به 24 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، چون یک سه‌چرخه پدالی برقی است که شتاب آن به قدرت بدنی راننده بستگی دارد. سینکلر را می‌توان در دسته خودروهای نقلیه قرار داد، نه اتومبیل.

سینکلر سی5

به هر حال، نتیجه این رقابت 200 متری تقریبا روشن است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، ماهیندا e2o توانست این مسافت را در مدت‌زمان 14.5 ثانیه طی کند و در جایگاه نخست قرار گیرد. امی با رکورد 19.4 ثانیه مدال نقره را از آن خود کرد. سینکلر C5 نیز بالاخره پس از 31.2 ثانیه به خط پایان رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد