موضوعات داغ

رستومود فراری تستاروسا: قدرت بیشتر و سیستم تعلیق ارتقایافته

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

آفیچینه فیوراوانتی سرانجام یک سال پس از معرفی رستومود فراری تستاروسا از آن رونمایی کرد. در حالی که ظاهر خودرو تفاوت چندانی با نسخه اصلی ندارد،‌ اما تغییرات فنی زیادی روی آن صورت گرفته تا توان این ابرخودرو نسبت به نسخه اصلی 107 اسب بخار افزایش یابد و وزن آن 130 کیلوگرم کمتر شود.

این تستاروسا همچنان از موتور 4.9 لیتری 12 سیلندر تخت بهره می‌برد، اما آفیچینه فیوراوانتی پیستون‌ها و میل بادامک‌ها را تعویض کرده و سیستم تزریق سوخت مکانیکی اصلی را با یک سیستم کنترل‌شده الکترونیکی جایگزین کرده است. حالا دور موتور نهایی به جای 6700 دور در دقیقه به 9000 دور در دقیقه رسیده است.

اگر راننده بخواهد تفاوت بین قدرت نسخه اصلی و نسخه رستومود را احساس کند، می‌تواند فقط با چرخش یک سوئیچ روی کنسول مرکزی این کار را انجام دهد. در یک حالت، پیشرانه توان ۳۸۵ اسب‌بخار را تولید می‌کند که مختص تستاروسا بازار اروپایی است. چرخش آن سوئیچ توان کلی ۴۹۲ اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. آفیچینه فیوراوانتی تخمین می‌زند که سرعت نهایی این تستاروسا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت باشد، در حالی که سرعت نهایی نسخه اصلی 291 کیلومتر در ساعت بود.

این تستاروسا دارای قطعاتی است که آن را بیشتر شبیه یک خودروی مدرن می‌کنند. این خودرو به کمک‌فنرهای قابل تنظیم اوهلینس با چهار تنظیمات و میله‌های موج‌گیر جدید با شش تنظیمات مجهز شده است. ترمزهای برمبو دارای کالیپرهای شش پیستون در جلو و استاپرهای چهار پیستون در عقب هستند.

آفیچینه فیوراوانتی تغییرات ظاهری کمی در این مدل ایجاد کرده است. چراغ‌های جلوی بالارونده حالا لامپ‌های LED دارند. این شرکت به جای چرخ‌های ۱۶ اینچی تستاروسا از چرخ‌های ۱۷ اینچی در جلو و ۱۸ اینچی در عقب استفاده کرده است.

در کابین این تستاروسا از چرم قهوه‌ای روشن استفاده شده است. صندلی‌ها و پنل‌های درب با چرم سوراخ‌دار ساخته شده‌اند. تمام اجزای پلاستیکی روی داشبورد، کنسول مرکزی و درهای نسخه اصلی در این نسخه با قطعات آلومینیومی جایگزین شده‌اند. همچنین تلفن قدیمی که در سمت راست کنسول مرکزی قرار دارد به بلوتوث مجهز شده است تا سرنشینان بتوانند از آن استفاده کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد