موضوعات داغ

گودیر تایرهای قدیمی خودروهای کاروانی را به دلیل مشکل جداشدگی آج‌ها فراخوانی کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

گودیر در حال فراخوانی نزدیک به 175 هزار تایر قدیمی است که احتمالاً دچار مشکل جداشدگی آج‌ها شده‌اند. گودیر این تایرها را از سال‌های 1996 تا 2003 برای خودروهای کاروانی و کامیون‌ها تولید کرده است. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی متوجه شده است که میزان خرابی این تایرها در مقایسه با سایر لاستیک‌ها بیشتر است.

این فراخوانی شامل تایرهای G159 با سایز 275/70R22.5 می‌شود. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی از صاحبان خودروهایی که از این تایرها استفاده می‌کنند درخواست کرده است تا هرچه زودتر آن‌ها را بررسی کنند، اما همچنین از کسانی که خودروهای کاروانی را اجاره می‌کنند خواسته تا تایرهای 22.5 اینچی آن‌ها را چک کنند. تولید این تایرها 20 سال پیش به پایان رسیده است، اما اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی هشدار داده است که با وجود غیرقانونی بودن فروش تایرهای فراخوانی شده، هنوز احتمال فروش اینترنتی آن‌ها توسط افراد سودجو وجود دارد.

طبق گفته این اداره، گودیر تایرهای فراخوانی شده را به صورت رایگان با تایرهای جدید تعویض خواهد کرد. این شرکت همچنین یک کوپن 60 دلاری در اختیار صاحبان این خودروها قرار می‌دهد که با آن‌ می‌توانند خودروی خود را وزن کنند. صاحبان کامیون‌هایی که این تایرها روی آن‌ها نصب شده باشد کوپن 500 دلاری دریافت خواهند کرد. این شرکت هنوز زمان دقیق آغاز فراخوانی را اعلام نکرده است.

در سال 2017 اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی شکایاتی مبنی بر استفاده از تایرهای معیوب در خودروهای کاروانی دریافت کرد. این اداره در آن زمان اعلام کرد که ممکن است دلیل این مشکل نقص فنی مربوط به ایمنی باشد.

جداشدگی آج‌ها ممکن است باعث از دست رفتن کنترل خودرو و در نتیجه تصادف شود. چنین تصادفاتی در بزرگراه‌ها می‌توانند مرگبار باشند، مخصوصاً در یک خودروی کاروانی که به اندازه خودروهای سدان مستحکم نیست.

تایرها یکی از قطعات مهم خودرو و تنها بخشی از آن هستند که با زمین تماس دارد، در نتیجه استفاده از تایرهای بی‌کیفیت می‌تواند منجر به تصادفات مرگبار شود. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی گفته است کسانی که از این تایرها به عنوان زاپاس استفاده می‌کنند نیز باید آن‌ها را بررسی کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد