موضوعات داغ

رقابت بی ام و سری 7 و مرسدس S کلاس مدل 2001 در آفرود + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای چهار چرخ محرک به دلیل ارتفاع بیشتر از زمین و مجهز بودن به تایرهای مخصوص عملکرد بهتری در آفرود دارند. استفاده از خودروهای نامناسب برای این منظور شاید در ابتدا دردسرساز نشود، اما در نهایت خودرو و راننده را دچار مشکل خواهد کرد.

البته با حضور یک راهنما که محل گودال‌ها و تپه‌ها را به شما نشان دهد، می‌توان در برخی از جاده‌های خاکی و ناهموار رانندگی کرد. اما همیشه امکان آسیب رسیدن به خودروهای نامناسب در این جاده‌ها وجود دارد، که در چنین مواردی شرکت بیمه هم خسارات وارده را جبران نخواهد کرد.

با این وجود، سایت carwow سه سدان لوکس 20 ساله را در این آزمون سخت به چالش کشیده است. این سایت انگلیسی به جای استفاده از یک مدل شاسی بلند یا آفرود، در این تست از خودروهای لوکس قدیمی استفاده کرده است.

مت واتسون و همکارانش یک بی ام و سری 7 مدل 2001، یک مرسدس بنز S کلاس مدل 2001 و یک لکسوس LS مدل 2000 را برای این آزمون انتخاب کردند. هر سه مدل دیفرانسیل عقب هستند و جعبه‌دنده خودکار دارند. دوتا از آن‌ها سیستم تعلیق بادی دارند، در حالی که یکی از آن‌ها فقط دارای کمک‌فنرهای قابل تنظیم الکترونیکی است.

با توجه به ارتفاع کم این خودروها از زمین و سایر کمبودهای آن‌ها در آفرود، عملکرد برخی از آن‌ها در این رقابت قابل توجه است. البته این کار را با خودروی غیرآفرود خود امتحان نکنید،‌ مگر اینکه بتوانید هزینه خسارات وارده به آن را پرداخت کنید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/3/22
لکسوس مشخص بود میبره چون پشتوانه ی افرودی تویوتا رو داره ولی بنز و بی ام دابلیو ماشینای کامفورت و اسپرتن نه آف رود ! مخصوصا bmw
1401/3/22
سلام،رسما و صراحتا حتی این ماشینارو بعد از عمر مفیدشون ببینید چجوری نابود میکنند ولی اگر الآن داخل کشور ما بود چند میلیاردی معامله میشدند و خیلی ها این رو مایه وقار خودشون میدیدند، پس الآن خیلی از لکسوس و بی ام و و تویوتا های دست چندم با کارکرد های بالای 300 هزار تا و عمر 17 و حتی 15 سال فقط به درد اسقاط میخورند نه سوژه ی دلالان برای معامله ی چند میلیاردی.
1401/3/23
اصلا بنز از همه چی بالاتره برین لکسوس و بی ام و رو مقایسه کنید نه با بنز