موضوعات داغ

عملکرد خوب بی ام و X3 در تست موس + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برای اطمینان از اینکه خودروها در شرایط نامساعد جان سرنشینان را حفظ می‌کنند چندین آزمون ایمنی وجود دارد. یکی از آن‌ها که احتمالاً از همه دشوارتر است تست موس نام دارد. در این آزمون، باید بتوانید با سرعت خاصی از کنار موانع جلوی خودرو یا مثلاً یک گوزن که ناگهان در وسط بزرگراه ظاهر می‌شود عبور کنید.

چندین گروه مستقل این تست را انجام می‌دهند که سایت km77.com یکی از آن‌هاست. سوژه جدید آن‌ها بی ام و X3 جدید است، که فیس‌لیفت میان‌نسلی آن به عنوان مدل 2022 معرفی شده است.

نمونه مورد استفاده در این تست موس یک X3 با موتور دیزلی و سیستم تمام چرخ محرک بود. این خودرو به چندین آپشن از جمله پکیج M مجهز شده که ارتفاع آن را کاهش می‌دهد. همچنین چرخ‌های 20 اینچی به جای چرخ‌های ۱۸ اینچی استاندارد روی این مدل نصب شده‌اند. تایرها هم عریض‌تر بودند و عرض آن‌ها در جلو ۲۴۵ میلیمتر و در عقب ۲۷۵ میلیمتر بود.

X3 نزدیک بود در اولین تلاش بتواند با سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت این تست را با موفقیت پشت سر بگذارد، اما در همان ابتدای مسیر با یکی از مخروط‌ها برخورد کرد. سر خوردن X3 در حین این تست کاملاً مشهود است.

بهترین عملکرد X3 با سرعت ۸۱ کیلومتر در ساعت ثبت شد که در آن بدون هیچ مشکلی از کنار همه مخروط‌ها عبور کرد. با این حال، جالب است که راننده نتوانست همین عملکرد را با سرعت ۷۹ کیلومتر در ساعت تکرار کند.

در بخش اسلالوم تست، راننده به این نکته اشاره کرد که عبور دادن X3 از بین مخروط‌ها کار سختی نبوده است. فرمان به سرعت واکنش نشان می‌داد اما به علت وزن زیاد خودرو راننده نمی‌توانست سرعت را بالاتر ببرد. بی ام و X3 تست اسلالوم را در ۲۴.۵ ثانیه تکمیل کرد که مشابه زمان مرسدس بنز EQS در همین تست است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد