موضوعات داغ

ایرتویا به دنبال عرضه محصولاتی زیر 100 میلیون تومان

عکس مطلب اول
امروز سه شنبه مدیر عامل ایرتویا در جمع خبرنگاران آمد و در مورد مسائل اخیر اتفاق افتاده برای واردات خودرو و همچنین این شرکت توضیحاتی را ارایه داد.
عبدالرضا فهیمی، مدیر عامل ایرتویا، گفت این شرکت بیش از 40 سال فعالیت دارد و حتی در زمان هایی که واردات خودرو متوقف بوده یعنی حدوداً بین سال های 73 تا 82 فعالیت خود را کم نکرد و به خدمات دهی خودروهای تویوتا و لکسوس ادامه داد. این شرکت قبل از باز شدن درب واردات دارای سهم بازار بیشتری بوده و حال این سهم به حدود 15 تا 20 درصد نواسان دارد و این موضوع به دلیل حضور رقبا در بازار است.
فهیمی در مورد قوانین جدیدی که اخیراً برای واردات خودرو وضع شده توضیحاتی داد و گفت که خودروهایی از سوی افراد و شرکت های متفرقه وارد کشور می شود و بعضی قسمت های این خودروها به صورت غیر اصولی تغییر کرده و سیستم برقی آنها دستکاری می شود و این کاملاً قابل اثبات است. در این شرایط شرکت ایرتویا هیچ گونه تعهدی نسبت به این خودروها ندارد و گارانتی نمی دهد. همچنین فهیمی در مورد 3 درصدی که شرکت ها برای بحث گارانتی باید به شرکت اصلی واردکننده پرداخت کنند افزود که این درصد به اشتباه برای گارانتی معروف شده در صورتی که این مبلغ برای وارانتی Warranty و ارایه خدمات 10 ساله به هر خودرو است و ربطی به گارانتی ندارد. ایرتویا در صورتی یک خودرو را گارانتی می کند که توسط خود شرکت بازدید شود و سالم بودن آن را تایید کند. همچنین این سه درصد در حقیقت از ارزش گمرکی آن محاسبه می شود و به طور مثال برای کرولا، 3 درصد از مبلغ اعلامی گمرک که حدود 19 هزار دلار است محاسبه می شود نه قیمت تمام شده و قابل عرضه برای مشتری.
پیشنهاد فهیمی در مورد این قانون و گارانتی کردن تمام خودروهای تویوتا و لکسوس در ایران این بود که متخصصان این شرکت باید خودرو را قبل از واردات بازدید کنند و مطمئن باشند که سیستم های مختلف و برقی آنها دستکاری نشده اند و سپس حاضر به گارانتی آن خواهد بود.
فهیمی در مورد یکی از سوالات که در مورد فراخوان های اخیر تویوتا بوده گفت، خودروهایی که توسط این شرکت وارد شده اند، کد VIN آنها کاملاً ثبت شده است و اگر این کد جزو کدهایی باشد که تویوتا برای فراخوان اعلام کرده، حتماً با مشتری برای تعویض قطعه تماس میگیریم ولی در مورد خودروهایی که توسط افراد متفرقه وارد شده اند متاسفانه هیچ ثبت اطلاعاتی نداریم و لذا نمیدانیم که آیا آنها جزو فراخوان هستند یا خیر.
فهیمی در مورد خودروهای جدید و استانداردهای آنها توضیحاتی را نیز ارایه داد و گفت که تا به حال خودروهای وارد شده به کشور نه تنها استاندارد یورو 5 را داشته اند بلکه این شرکت تمرکزی روی مدل های هیبریدی دارد که استاندارد آنها یورو 6 هستند و مشخصاً فراتر از خواسته قانونی کشور هستند. همچنین ایرتویا به دنبال عرضه محصولات جدیدی زیر 100 میلیون تومان است که این امر با رفع تحریم ها و واردات مستقیم از ژاپن و کاسته شدن قیمت تمام شده میسر خواهد بود.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/4
امیدواریم.ولی با وجود تعرفه های گمرکی بالا عوارض و مالیات و سود شرکت وارد کننده تنها چیزی که نمیشه یهش امید داشت همینه که قیمت ها واقعی یا حتی نزدیک به واقعیت بشوند.
1395/3/4
وقتی یاریس الان 110 میلیون قیمتشه خدا میدونه آون ماشین های زیر صد میلیونی که میخوان بیارن چی هست، احتمالا آون خودرو های درجه سه چهار تویوتا که 80،70 اسب بخار قدرت دارن و برای کشور های عقب افتاده هست روبیارن
1395/3/4
اگه بشه که خیلی عالی میشه عالیه عالی
1395/3/4
خیلی از محصولات تویوتا و لکسوس را در ایران نمی‌بینیم که همشون حجم موتور بالا هم ندارن یا نوع هیبریدی دارن! اونها هم وارد شه ، خوبه!
1395/3/4
ایرتویا تنها شرکتی هست در ایران که نام و نشان درست حسابی داره و میشه رو حرفش حساب کرد!!
آفرین به مسئولان این شرکت، خدا قوت!
1395/3/5
شرکتی که تویوتا کرولا 140 میلیونیو با 2ایربگ بدون esp میده رو حرفش میشه حساب باز کرد؟تازه یکی از اشناهامون قبل خرید رنگ مشکیشو میخواست به زور رنگ سفید بهش دادن گفتن نمیاریم جالبه
1395/3/4
جوک میگی!! وقتی ایر تویا خودروی یاریس که هاچ بک شهری کوچک است را به قیمت 112 میلیون
تومان عرضه می کند چطور میخواهد خودروی زیر صد میلیون تومان بفروشد!!!!؟
1395/3/5
زنده باد تویوتا
1395/3/5
البته میشه زیر 100 ولی با سابقه ایرتویا احتمالا تحویلش با ظهور اقا امام زمان یکی میشه
1395/3/6
ای بابا تویوتا و زیر 100 میلیون
تویوتا کرولا 2016، 140 میلیون قیمت داره یاریس هم همینطور همشون بالا 110 تمون قیمتشونه
1395/3/6
ایرتویا اصلا نماینده تویوتا نیست فقط وارد کننده تویوتا و رنو در ایران هستند. تویوتا در ایران نمایندگی نداره........یه ایمیل بزنید به تویوتا ببینید چی جواب میده.
1395/3/6
کرولای XLI که هیچی نداره رو میده 140 ،خدا می دونه با زیر صد تومن چی می خوا بده.