موضوعات داغ

شلیک تانک رباتیک Type-X به اهداف ثابت و متحرک، یک کابوس واقعی! + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جنگ اوکراین و روسیه باعث شد تا یکبار دیگر آسیب‌پذیری تانک‌ها در مقابل پهپادها و راکت‌های هدایت شونده ثابت شود. تانک‌های مدرن در برابر مهمات هدایت شونده هیچ‌گونه دفاعی ندارند و ستون انبوه خودروهای زرهی به اهداف آسان نیروهای مدافع تبدیل می‌شود. تلفات سنگین تانک‌های روسی در جنگ اوکراین، پیمانکاران نظامی را بر آن داشته است تا سیستم هدف گیری و دفاع تانک‌ها را ارتقا دهند که این ارتقا در قالب تانک رباتیک Type-X نمود پیدا کرده است.

خودرو نظامی رباتیک Type-X توسط دو شرکت اروپایی Milrem Robotics و Kongsberg Defense & Aerospace توسعه یافته است. این تانک رباتیک براساس هوش مصنوعی عمل می‌کند و کاملا خودمختار است و انتظار می‌رود استفاده از آن به زودی در نبردها رایج شود.

تانک رباتیک Type-X

تانک رباتیک Type-X تابستان سال گذشته رونمایی شد و اکنون در جریان مانورهای نظامی عملکرد خود را به نمایش گذاشته است. نسخه آزمایشی این تانک به توپ 30 میلی متری Bushmaster مجهز شده است و البته می‌تواند سلاح‌های مختلفی را با خود حمل کند، تجهیزاتی همچون موشک ضد تانک، پرتاب کننده پهپاد و توپ 50 میلیمتری.

تانک رباتیک Type-X در اصل یک ساختار موسوم به Nordic Robotic Wingman (NRW) است و در نقش تانک پشتیبانی ایفای نقش می‌کند. وظیفه این تانک حمایت از تانک‌های اصلی میدان نبرد و خودروهای سبک پیاده نظام هنگام درگیری است. سیستم هوش مصنوعی هدایت کامل این تانک را برعهده دارد و حداکثر سرعت آن نیز 80 کیلومتربرساعت برآورد می‌شود. این تانک به محافظ ضد مین نیز مجهز است. کشورهای اروپای غربی مشتری اصلی این تانک هستند اما ایالات متحده نیز به آن چشم دوخته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد