موضوعات داغ

فروش فورد موستانگ مک ای به دلیل نقص فنی متوقف شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کسانی که زودتر از بقیه محصولی را می‌خرند باید با مشکلات اولیه آن هم کنار بیایند. حالا خریداران موستانگ مک ای با یک نقص فنی مواجه شده‌اند که یا باعث روشن نشدن خودرو و یا منجر به خاموش شدن آن حین حرکت می‌شود.

فورد دستور توقف فروش این مدل تا زمان حل این مشکل را به نمایندگی‌های خود ارسال کرده است. این نقص فنی به کنتاکتور باتری مربوط می‌شود. این سوئیچ‌های کنترل‌شونده الکتریکی ممکن است به علت داغ شدن بیش از حد از کار بیفتند. این منجر به قطع برق خودرو می‌شود، به طوری که گویا کل شارژ باتری ناگهان خالی شده است.

فورد گفته است که تقریباً 49 هزار نسخه از ۱۰۰۰۰۰ مک ای تولیدشده از ۲۷ مه ۲۰۲۰ تا 24 مه ۲۰۲۲ دچار این نقص فنی شده‌اند. موستانگ مک ای در کارخانه کواتیتلان مکزیک برای بازارهای سراسر جهان ساخته می‌شود. فورد گفته است که این مشکل را با یک به‌روزرسانی وایرلس رفع می‌کند که کمی عجیب به نظر می‌رسد.

فورد موستانگ مک ای

اگر این عیب مربوط به نرم‌افزار خودرو باشد، تمام ۱۰۰۰۰۰ نسخه که در آن دوره تولید شده‌اند باید فراخوانی شوند. وقتی این مشکل فقط به نیمی از آن‌ها محدود باشد، به نظر می‌رسد که دلیل آن استفاده از قطعات خراب باشد و در نتیجه فورد باید به طور فیزیکی آن‌ها را تعویض کند، نه اینکه مشکل را با یک به‌روزرسانی وایرلس رفع کند.

اگرچه فورد پیش از این اطلاعات مربوط به این فراخوانی را به اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی ارسال کرده ‌است، اما گفته که راه‌حل نهایی حل این مشکل را در سه‌ماهه سوم امسال یعنی بین 1 ژوئیه تا 30 سپتامبر ارائه خواهد داد. هنوز مشخص نیست که آیا فورد به فروش این خودرو ادامه خواهد داد یا پس از رفع این نقص فنی اجازه فروش مجدد آن را به نمایندگی‌ها می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد