موضوعات داغ

تداوم همکاری کیا، هیوندای و جنسیس برای تولید خودرو در اروپا

عکس مطلب اول

جی 70 شوتینگ بریک نخستین محصول مشترک بین سه خودروساز کره‌ای به حساب می‌آید که برای اروپا ساخته شده است. مدل‌های جذاب دیگری همچون کونا N، الانترا N و i20 N در قاره سبز و روانه بازار جهانی شده‌اند. ولی ظاهرا این سه کمپانی برادر، نقشه‌های بیشتری برای بازار اروپا در سر دارند.

طبق افشاگری‌های اخیر، مهندسین کره‌ای از سال 2021 مشغول فعالیت روی حداقل 30 پروژه مختلف بوده‌اند. مجموعه آزمایشی واقع در نورنبرگ نیز قرار است با هدف اجرایی شدن این پروژه‌ها وسعت پیدا کند.

برندهای خودروسازی متعددی در اروپا در حال فعالیت هستند که اکثر آن‌ها قصد دارند تا پایان سال 2030 به فروش ماشین‌های مجهز به موتور احتراقی در این منطقه پایان دهند. ولی هیوندای و کیا جزو این برندها نیستند، دست‌کم نه تا سال 2035. بنابراین اروپایی‌ها هنوز فرصت زیادی دارند تا لذت سواری با مدل‌های جذاب i20 N و i30 N را تجربه کنند. البته ادامه فروش چنین محصولاتی وابسته به قوانین آلایندگی Euro 7 است و تغییرات احتمالی در قوانین می‌تواند موجب منع عرضه خودروهای پرفورمنس در اروپا شود.

جی 70 شوتینگ بریک

البته مشکل دیگری نیز در این میان مطرح است که به مالیات بالای خودروهای اسپرت اشاره می‌کند. ظاهرا با انفجار قیمت بنزین در ماه‌های اخیر، خرید ماشین‌های مجهز به موتور احتراقی دیگر توجیه‌پذیر نیست.

از طرف دیگر، برنامه‌های هیوندای، کیا و جنسیس برای عرضه خودروهای آیونیک 7، EV9 و GV90 نشان می‌دهد که این سه کمپانی سرمایه‌گذاری کلانی در عرصه خودروهای برقی کرده و در تلاش هستند تا از رقبای خود عقب نمانند. سه خودروی مذکور جزو شاسی بلندهای هفت صندلی هستند که به عنوان جانشین‌های آیونیک 5، EV6 و GV60 به بازار جهانی راه پیدا خواهند کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد