موضوعات داغ

تست تصادف سدان‌های هیوندای از روبرو: تفاوت زیاد بین ایمنی محصولات بازارهای مختلف + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در زمینه ایمنی خودروها نباید تبعیض صورت بگیرد - صرف‌نظر از اینکه در ایالات ‌متحده، استونی، هند، یا ماداگاسکار زندگی می‌کنید، جان انسان‌ها مهم‌ترین چیز است. متأسفانه، استانداردهای ایمنی در مناطق و بازارهای مختلف در سراسر دنیا بسیار متفاوت هستند و برنامه جهانی ارزیابی خودروهای جدید تصمیم گرفته است که این مسئله را با یک تست تصادف جدید نشان دهد. در این آزمون که دو سدان پایین‌رده هیوندای برای بازارهای مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرند شاهد نتایجی تکان‌دهنده هستیم.

در سمت راست این تست تصادف یک هیوندای اکسنت قرار دارد که ارزان‌ترین محصول این شرکت کره‌ای در ایالات ‌متحده است. در سمت چپ یک هیوندای گرند i10 را می‌بینیم که ارزان‌ترین سدان هیوندای در مکزیک است. هیوندای اکسنت در مکزیک مونتاژ می‌شود، در حالی که گرند i10 در کارخانه هیوندای در هند تولید می‌شود.

در این تست، دو خودرو با یکدیگر برخورد کرده و متخصصان ایمنی برنامه جهانی ارزیابی خودروهای جدید نحوه رفتار هر سدان در حین تصادف را مورد بررسی قرار دادند. بدنه گرند i10 به شدت مچاله شد تا حدی که درب آن آسیب دید، ستون A خم شد و فرمان به سمت عقب رفت. به دلیل وجود فقط دو کیسه هوا، سطح حفاظت از صندلی‌های جلو نزدیک به صفر است و متخصص برنامه جهانی ارزیابی خودروهای جدید می‌گوید که خطر جراحات مرگبار یا جدی بسیار بالاست.

در طرف دیگر، هیوندای اکسنت عملکرد خیلی بهتری داشت. اگرچه این خودرو پیشرفته‌ترین مدل در بازار نیست، اما بدنه آن از سرنشینان محافظت کرد و هر شش کیسه هوا باز شدند. این احتمال وجود دارد که در صورت وقوع تصادف واقعی بین این دو خودرو، سرنشینان اکسنت دچار جراحات سطحی شوند، در حالیکه سرنشینان گرند i10 به شدت آسیب می‌بینند.

چرا این اتفاق می‌افتد؟ برنامه جهانی ارزیابی خودروهای جدید می‌گوید که یکی از دلایل آن تفاوت بین مقررات موجود در کشورهای مختلف است. همچنین تفاوت زیادی بین اولویت‌های مشتریان در کشورهای مختلف وجود دارد، بنابراین خودروسازان در مناطق مختلف روی جنبه‌های متفاوتی از محصولات خود تمرکز می‌کنند. اما چنین بهانه‌هایی قابل پذیرش نیست، چون جان انسان‌ها صرف‌نظر از محل زندگی آن‌ها همیشه باید در اولویت قرار بگیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد