موضوعات داغ

گک اسپیس کانسپت: ون هیدروژنی با نمای جلوی تماماً جلوپنجره و درهای بال پرنده‌ای

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

گروه خودروسازی گک سرانجام از کانسپت اسپیس با نمای جلویی تماماً جلوپنجره رونمایی کرد. این میله‌های عمودی که بزرگتر از جلوپنجره کلیوی بی ام و، سینگل‌فریم آئودی و دوک نخ‌ریسی لکسوس هستند، ظاهری شبیه خودروهای تبدیل‌شوندگان به این ون آوانگارد داده است. این جلوپنجره بزرگ نورپردازی هم دارد و یک نوار نوری LED نیز بالای آن قرار گرفته است.

گک اسپیس دارای درهای بال پرنده‌ای غول‌پیکر و یک درب عقب بزرگ است. این درب عقب زمانی باز می‌شود که حالت تی‌تایم لانژ فعال می‌شود تا فضا برای یک مبل بازشونده برقی به منظور استراحت فراهم شود. با توجه به اینکه این مدل یک کانسپت است، در آن از طراحی ستون‌های B صرف‌نظر شده تا دسترسی به کابین راحت‌تر شود.

گک اسپیس که با رانندگی خودران سطح 4 طراحی شده است، بار زیادی را از روی دوش رانندگان برمی‌دارد. وقتی سیستم خودران پیشرفته روشن می‌شود، فرمان یوغ‌مانند به طور خودکار جمع می‌شود. این کار فضای بیشتری را در داخل کابین جادار با یک مبل L شکل و دو صندلی چرخشی باز می‌کند.

گک اسپیس کانسپت

این کانسپت از پیشرانه سلول سوختی با توان بیش از ۱۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر بهره می‌برد. محدوده پیمایش گاک اسپیس با مخزن پر ۶۵۰ کیلومتر است. پر کردن کامل مخزن بین سه ‌تا پنج دقیقه طول می‌کشد، بنابراین از این نظر شبیه خودروهای احتراق داخلی است.

در طی رویدادی در مرکز تحقیق و توسعه این شرکت، این خودروساز چینی همچنین از یک موتور احتراقی ۱.۵ لیتری با سوخت هیدروژنی رونمایی کرد. این تکنولوژی جدید نیست چون تویوتا نیز در GR یاریس و نمونه‌های اولیه کورولا آن را آزمایش کرده ‌است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا پس از غیرقانونی شدن استفاده از سوخت‌های فسیلی چنین پیشرانه‌هایی می‌توانند موتورهای احتراق داخلی را نجات دهند یا خیر. پورشه نیز به همین منظور در حال کار روی سوخت‌های مصنوعی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد