موضوعات داغ

پیکاپ کارون محصول زامیاد رونمایی شد + مشخصات و ویدیو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت زامیاد اولین‌بار حدود ده روز پیش در نمایشگاه خودرو شیراز محصول پیکاپ خود را با نام کارون با کد Z24PA2M به نمایش گذاشته بود. امروز این شرکت طی مراسمی با حضور منوچهر منطقی معاونت حمل و نقل وزارت صمت، محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌صورت رسمی از این محصول پیکاپ اقتصادی و ارزان‌قیمت خود رونمایی کرد. خودرویی که بعد از پیکاپ کارا محصول گروه بهمن، ارزان‌ترین وانت بازار کشور خواهد بود.

معرفی پیکاپ کارون

پیکاپ دو کابین زامیاد کارون که طراحی و ساخت آن از سال 1399 آغاز شد. این خودرو بر روی پلتفرم خودرو فودای F16 Lion محصولی از شرکت خودروسازی فودای (Foday) طراحی و تولید شده است.

شرکت فودای به عنوان همکار قدیمی گروه خودروسازی سایپا و زامیاد، از سال 1988 در شهر فوشان (Foshan) استان گوانگ‌دونگ چین فعالیت داشته و رنج‌های مختلفی از پیکاپ و شاسی‌بلند را تحت برند Fudi یا Foday تولید می کند.

رونمایی از پیکاپ کارون

ابعاد و توان حمل بار پیکاپ کارون

پیکاپ زامیاد کارون در واقع همان پادرا پلاس به‌اضافه یک ردیف صندلی اضافه است و تفاوتی با این پیکاپ ندارد. از لحاظ ابعاد طول پیکاپ کارون 5200 میلیمتر، عرض 1750 میلیمتر و ارتفاع 1760 میلیمتر بوده و فاصله بین دو محور آن 3030 میلیمتر است. فاصله کف پیکاپ تا سطح زمین 210 میلیمتر است. وزن ناخالص پیکاپ کارون در حدود 3510 کیلوگرم و ظرفیت حمل 1319 کیلوگرم بار را دارا است که نسبت به خودرو پادراپلاس با ظرفیت حمل 2090 کیلوگرم، عدد بسیار کمتری است. سیستم تعلیق در قسمت جلویی از نوع جناغی دوبل است و تعلیق‌های عقبی به‌صورت فنر تخت با اکسل سالید است.

پیکاپ کارون محصول جدید زامیاد

مشخصات فنی پیشرانه پیکاپ کارون

پیکاپ زامیاد کارون از یک پیشرانه M24 انژکتوری با استاندارد آلایندگی یورو 5 حجم 2.4 لیتری بهره می‌برد. این موتور توان تولید 94 اسب بخار قدرت در دور موتور 4500 و 187 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2500 داراست. مصرف سوخت این خودرو در حدود 11 لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی است. ظرفیت باک سوخت خودرو 55 لیتر است که باتوجه‌به میزان مصرف به نظر کم می‌آید. یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو به محور عقب را برعهده دارد و نوع کلاچ نصب شده روی آن تک صفحه‌ای خشک است. ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای هستند. حداکثر شیب روی وانت کارون زامیاد 30 درصد است. حداکثر سرعت مجاز این پیکاپ 90 کیلومتر در ساعت است.

پیشرانه پیکاپ کارون

تجهیزات پیکاپ کارون

در بخش تجهیزات این خودرو مجهز به سیستم تهویه مطبوع، چراغ مه‌شکن عقب و جلو، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ راهنما روی آینه‌های جانبی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، ریموت و قفل مرکزی، ایمبولایزر، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در چهار جهت، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو، سیستم صوتی بلوتوث و USB، درب بازکن باک از داخل، لاینر اتاق بار، پارکاب جانبی، گارد اتاق بار و خروجی برقی 10 آمپر است.

نمای داخلی پیکاپ کارون

رقبا و قیمت‌گذاری پیکاپ کارون

قیمت خودرو هنوز اعلام نشده است اما بنظر می‌رسد که قیمتی بین 400 تا 500 میلیون تومان برای این خودرو در نظر گرفته خواهد شد. پیکاپ کارون در شرایطی وارد بازار می شود که تعداد زیادی پیکاپ با مشخصات و طراحی کاملا رقابتی در چند وقت اخیر به بازار پیکاپ های کشور عرضه شده اند و این موضوع کار را برای این پیکاپ زامیاد سخت می کند. اولین رقیب و نزدیک ترین رقیب این خودرو در مبحث قیمت وانت کارا محصول بهمن موتور است البته پیکاپ کارو از نظر ابعاد، مشخصات فنی و تجهیزات نسبت به این پیکاپ برتری هایی دارد. پیکاپ‌های دیگر مانند کاپرا 2 بهمن موتور، فوتون تونلند نیوفیس، پیکاپ ریچ 6 و همچنین کلوت از مکث موتور نیز جزو رقبای این خودرو محسوب می شوند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/30
انقدری که من از این جلو پنجره متنفرم که واقعا نمیدونم چی بگم. بابا اولین وانتای چینی این جلو پنجرشون بوده
1401/4/30
نسخه دوگانه سوز داره ؟
1401/10/8
بله
1401/5/1
سلام.
واقعا مفت گرونه.
اخه دف جلو؟ برای پیکاب؟
حرفی نمیمونه.
1401/7/17
مهندس همش نیسان ابیه پراید که نیست منظور نویسنده دف عقبه تک دفر چی میگی واسه خودت