موضوعات داغ

پیکاپ جک T9 برقی رونمایی شد، محصول جدید کرمان موتور در راه بازار ایران + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نسخه برقی پیکاپ جک T9 هانتر امروز در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. این خودرو یکی از اولین پیکاپ های کاملا برقی واقعی با سیستم چهارچرخ محرک و دو موتور خواهد بود، اگرچه مبتنی بر یک پیکاپ بنزینی است.

جک T9 یک پیکاپ میان‌رده است که از سال 2020 در دسترس بوده و سال گذشته نیز فیس‌لیفت شده است. از سال گذشته نیز مشخص شده بود که جک در حال توسعه نسخه برقی این خودرو است و یک نمونه اولیه نیز نشان داده شده بود. با این حال، نسخه تولیدی تفاوت‌های چشمگیری با نمونه اولیه دارد که آن را از نسخه بنزینی متمایز می‌کند.

در نمای جلو، جک T9 هانتر که در بازار چین با این نام شناخته می‌شود، تفاوت‌های زیادی با نسخه بنزینی دارد. شبکه بزرگ جلوپنجره در نسخه بنزینی جای خود را به لوگوی جک در پایین داده است. اگرچه روکش اطراف شبکه همانند نسخه بنزینی است، اما به نظر می‌رسد با طراحی جدید همخوانی بیشتری دارد. رینگ‌های 18 اینچی نیز دارای روکش‌های کم اصطکاک برای افزایش برد هستند.

ینگ‌های 18 اینچی نیز دارای روکش‌های کم اصطکاک برای افزایش برد

در حالی که نسخه‌های بنزینی T9 دارای یک قاب محافظ و ریل‌های کناری روی تخت بار همراه با لوگوی جک بودند، در نسخه برقی تنها ریل‌های کرومی ساده روی لبه تخت بار به همراه یک فرینگ مشکی رنگ در پشت شیشه کابین دیده می‌شود.

ابعاد جک T9 برقی 5620 میلی‌متر طول، 1965 میلی‌متر عرض، 1920 میلی‌متر ارتفاع و یک محفظه بار 1810 میلی‌متری است. این خودرو از یک موتور 70 کیلوواتی با گشتاور 176 نیوتن‌متر در محور جلو و یک موتور 160 کیلوواتی با 342 نیوتن‌متر گشتاور در محور عقب نیرو می‌گیرد. باتری آن یک باتری 88.02 کیلووات ساعتی لیتیوم آهن فسفات است که برد 500 کیلومتری در چرخه ترکیبی را برای این پیکاپ رقم می‌زند.

فضای داخلی جک T9 برقی

در فضای داخلی، تفاوت اصلی نسخه برقی با نسخه بنزینی، وجود یک انتقال دستی چرخشی به جای دنده معمول روی کنسول است. سایر امکانات این خودرو شامل رابط Zhiling 3.0، کنترل صوتی، سیستم پخش دوحالته، شارژر بی‌سیم موبایل، پریز 220 ولت و صندلی‌های برقی می‌شود. گفته می‌شود که جک همچنین در حال کار بر روی یک نسخه پلاگین هیبریدی از T9 برای عرضه در سال 2025 است. علاوه بر این، جک هم‌اکنون نسخه برقی پیکاپ کوچک‌تر T8 خود را از جمله در بازارهای خارجی مانند کنیا به فروش می‌رساند.

جک T9 برقی احتمالا در آینده توسط شرکت کرمان موتور و با نام کی ام سی T9 در بازار ایران عرضه شود، البته با توجه به مشکلات عدیده زیرساختی و نبود جایگاه شارژ چشم انداز آینده این خودرو در ایران نا مشخص است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد