موضوعات داغ

عرضه سدان چری آریزو 8 در دو نسخه معمولی و GT

عکس مطلب اول

سدان چری آریزو 8 در فصل بهار رونمایی شد و پس از مدتی نسخه GT آن به عنوان پرچم‌دار برند، هم‌سطح با رقبایی همچون تویوتا کمری و کیا K5 قرار گرفت. خودروی جدید و جذاب چری، ساده، جمع‌وجور و از همه مهم‌تر، ارزان‌تر از سدان های موجود در بازار است.

از لحاظ اندازه، چری Arrizo 8 مابین کلاس‌های C و D قرار می‌گیرد. این خودرو با 4.78 متر طول، 1.84 متر عرض و 1.46 متر ارتفاع، کوتاه‌تر از تویوتا کمری و کشیده‌تر از تویوتا کرولا است. البته فاصله بین محورهای آن به 2.79 متر می‌رسد که تنها حدود 35 میلی‌متر با فاصله بین محورهای کمری اختلاف دارد.

هر دو نسخه جدید چری آریزو 8 دارای پنجره اضافی در ستون‌های عقب هستند و فرم چراغ‌های جلو و عقب آن‌ها یکسان است. خریدار می‌تواند رینگ‌های 16 اینچی یا 18 اینچی را برای خودرو سفارش دهد. یک پکیج اسپرت نیز با تزئینات مشکی، جلوپنجره متفاوت و خروجی‌های بزرگ اگزوز برای آریزوی جدید ارائه شده است.

چری آریزو 8

کابین خودروی جدید چری همخوانی کاملی با طراحی‌های مدرن و امروزی دارد. دو نمایشگر 12.3 اینچی به حالت یکپارچه در مقابل راننده جاسازی شده‌اند که یکی از آن‌ها اطلاعات حیاتی خودرو را نشان می‌دهد و دیگری به عنوان بخشی از سیستم اطلاعات سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درون کابین ده کیسه هوا تعبیه شده که در هنگام تصادف از سرنشینان محافظت می‌کنند. از آپشن‌های کابین می‌توان به نمایشگر هدآپ مجهز به واقعیت افزوده، سقف پانوراما، صندلی‌های جلو برقی و پنل‌های کنترلی روی درب‌ها اشاره کرد.

درون کابین آریزو 8 چری

آریزو 8 به سیستم‌های پیشرفته‌ای همچون کروز کنترل، ترمز خودکار و سیستم هشدار رانندگی بین خطوط و همچنین فناوری‌های متعددی مثل سیستم نظارت بر خستگی راننده و تشخیص چهره مجهز است.

نمای عقب چری آریزو 8

مدل پایه از موتور توربوی 1.5 لیتری استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر می‌رسد. وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو نیز بر عهده گیربکس 9 سرعته CVT است.

از طرف دیگر، نسخه GTبه موتور توربوی 1.6 لیتری با قدرت 197 اسب بخار مجهز بوده و گشتاور 290 نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور به گیربکس روبات 7 سرعته دوکلاچه متصل بوده که توان حرکتی را به محور جلو انتقال می‌دهد. حداکثر سرعت نسخه معمولی حدود 195 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت نسخه GT حدود 205 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. البته چری قصد دارد نسخه هیبریدی آریزو 8 را نیز روانه بازار کند.

سدان جذاب آریزو 8 چری در ماه سپتامبر و در محدوده قیمت 15 الی 19 هزار دلار وارد بازار چین می‌شود. بنابراین خودروی جدید در چین ارزان‌تر از کرولا (حدود 16 هزار دلار)، ارزان‌تر از کمری (حدود 27 هزار دلار) و ارزان‌تر کیا K5 (حدود 24 هزار دلار) بوده و احتمالا مورد استقبال گرم خریداران محلی قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/5
یعنی واقعا شما یه چک نمیکنید قیمت اون 3 تا خودرو رو پرت و پلا مینویسید ؟؟؟؟؟با کرولا 16000 دلار اختلاف قیمت داره؟؟؟
1401/5/27
منظور نویسنده قیمت تقریبی کرولا و کمری و k5 هست نه تفاوت قیمت
1401/5/5
salam...tarjome matn moshkel dare...man faghat paraghragh akhar ro khondam... ajib bood
1401/5/5
چندین مقاله از خانم شریف الدین تو خودرو بانک خوندم. واقعا ایشون سوژه های بسیار جذابی انتخاب می کنن و قلم روانی دارن که جای تقدیر داره بواقع. تو این مقاله تفاوت قیمت با کمری، کرولا و کی ۵ اشتباه درج شده به نظر. با تشکر-محسن عارفی