موضوعات داغ

ثبت هزاران سفارش برای Hengchi 5 در کمتر از دو هفته، فراتر از انتظار!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

گروه خودروهای انرژی جدید چین اورگراند اعلام کرده است که طی دو هفته اخیر، 37 هزار پیش سفارش را برای خودرو برقی Hengchi 5 دریافت کرده است. کراس‌اوور برقی Hengchi 5 نخستین خودرو از چند اتومبیل الکتریکی است که توسط این شرکت در حال توسعه هستند.

پیش فروش خودرو Hengchi 5 دو هفته پیش آغاز شد. این پیش فروش غیر الزام آور، از مشتریان می‌خواست تا بابت پیش ثبت نام اتومبیل مبلغ 1000 یوان (148 دلار) را پرداخت کنند. با این حال تقاضای مشتریان برای پیش خرید این خودرو بیش از انتظار بوده است. هنگچی خودروساز تازه وارد چینی است که فعالیت خود را در سال 2020 آغاز کرد و تاکنون 9 محصول شامل هنگچی 1 الی هنگچی 9 را معرفی کرده است.

شرکت هنگچی قصد دارد تا 10 هزار دستگاه Hengchi 5 را بین 1 اکتبر 2022 و 31 مارس 2023 به مشتریان تحویل دهد. در صورتی که مشتریان 15 روز قبل از تحویل بابت خرید خودرو انصراف دهند، وجه پرداختی آن‌ها نیز به صورت کامل عودت داده خواهد شد. تولید Hengchi 5 در ابتدا قرار بود در ژوئن آغاز شود اما مدتی بعد تولید آن تا سه ماهه سوم سال 2022 به تعویق افتاد.

اورگراند برنامه بلندپروازانه ای برای تولید یک میلیون خودروی برقی در سال تا سال 2025 دارد. این شرکت در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که در جذب سرمایه گذاری خارجی برای برند هنگچی داشته، در میانه طرح بازسازی بدهی قرار دارد.

Hengchi 5

Hengchi 5 کراس‌اووری با طول 4.73 متر است و به باتری لیتیوم فسفات تولید CATL مجهز شده است. موتور الکتریکی این کراس‌اوور 201 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. برد این خودرو براساس چرخه NEDC، معادل 700 کیلومتر اعلام شده است. در اوایل سال 2019، هوی کا یان رئیس اورگراند، گفت که این شرکت در مدت سه تا پنج سال تلاش خواهد کرد تا به بزرگترین و قوی ترین گروه خودروهای الکتریکی جهان تبدیل شود. شرکت اورگراند پیش از این در زمینه املاک و مستغلات فعالیت داشته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد