موضوعات داغ

متن بیانیه خداحافظی قهرمان ۴دوره رقابت های فرمول یک+ فیلم

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

سباستین فتل امروز طی ویدیویی در صفحه شخصی خودش از رقابت های فرمول یک اعلام بازنشستگی کرد.

متن این پیام ویدیویی به شرح زیر است:

بدینوسیله اعلام می کنم که تا پایان فصل ۲۰۲۲ از فرمول یک بازنشسته خواهم شد.

معمول بر این است که با لیستی بلند بالایی از اسامی که باید از آنها تشکر کنم شروع به صحبت کنم اما من ترجیح میدهم به جای این، دلایل گرفتن تصمیم خود را بیان کنم.

من عاشق این ورزش هستم. از زمانی که یادم می‌آید، در زندگی من نقش اساسی داشته است.

اما به همان اندازه که داخل پیست زندگی میکنم خارج از پیست نیز زندگی شخصی خودم را دارم. راننده مسابقه بودن هرگز تنها و اصلی ترین هویت من نیست.

معتقدم که هویت ما بر اساس این است که چه کسی هستیم و با دیگران چگونه رفتار میکنیم نه اینکه چه رفتاری دوست داریم انجام دهیم.

من کی هستم؟

من سباستین هستم، پدر سه فرزند و شوهر یک زن فوق العاده. من کنجکاو هستم و به راحتی مجذوب افراد پرشور یا ماهر می شوم. من شیفته کمال هستم. من صبور هستم و احساس می کنم همه ما حقوق یکسانی برای زندگی داریم، مهم نیست که چه شکلی هستیم، از کجا آمده ایم و چه کسی را دوست داریم. من گشت و گذار را دوست دارم و طبیعت و شگفتی های آن را دوست دارم.

من لجباز و بی حوصله هستم. من میتوانم واقعاً آزار دهنده باشم من دوست دارم مردم را بخندانم. من شکلات و بوی نان تازه را دوست دارم. رنگ مورد علاقه من آبی است. من به تغییر و پیشرفت اعتقاد دارم و هر ذره ای تفاوت ایجاد می کند. من خوشبین هستم و معتقدم مردم خوب هستند.

در کنار مسابقات من خانواده بزرگی پیدا کرده ام و دوست دارم در کنار آنها باشم. من علایق دیگری را خارج از فرمول یک رشد داده ام.

فرمول یک و اشتیاق من به مسابقه دادن به قیمت دوری از خانواده ام تمام شده است و این انرژی زیادی از من میگیرد.

متعهد شدن به اشتیاق من(رقابت های فرمول یک) به روشی که انجام دادم و روشی که فکر می کنم درست است، دیگر با آرزوی من برای تبدیل شدن به یک پدر و شوهر نمونه همراه نیست.

برای یکی شدن با ماشین و تیم، برای تعقیب کمال، تمرکز و تعهد انرژی زیادی لازم است.

اهداف من از برنده شدن در مسابقات و مبارزه برای قهرمانی به دیدن رشد فرزندانم، انتقال دانسته هایم، کمک به آنها در هنگام زمین خوردن، گوش دادن به آنها در زمان نیاز، عدم نیاز به خداحافظی، و مهمتر از همه توانایی یادگیری از آنها تغییر کرده است و اجازه دهید آنها الهام بخش من باشند. کودکان آینده ما هستند. علاوه بر این، احساس می کنم چیزهای زیادی برای کشف و یادگیری وجود دارد. در مورد زندگی و در مورد خودم.

وقتی از آینده صحبت می‌کنیم، احساس می‌کنم که ما در دوره بسیار تعیین‌ کننده‌ای زندگی می‌کنیم. و اینکه چگونه همه ما سال های آینده را شکل می دهیم، سرنوشت ما را رقم خواهد زد.

اشتیاق من با جنبه های خاصی همراه است که یاد گرفته ام از آنها بیزار باشم. آنها ممکن است در آینده حل شوند، اما اراده برای اعمال این تغییر باید بسیار قوی تر شود و باید امروز به عمل منجر شود. صحبت کافی نیست و ما نمی توانیم صبر کنیم. هیچ جایگزینی وجود ندارد. مسابقه در جریان است.

بهترین مسابقه من؟ هنوز در راه است. من به حرکت رو به جلو و ادامه دادن اعتقاد دارم. زمان یک خیابان یک طرفه است و من می خواهم با زمان پیش بروم. نگاه کردن به گذشته فقط باعث کاهش سرعت شما می شود. من مشتاقانه منتظر هستم تا در پیست های ناشناخته مسابقه دهم و چالش های جدیدی پیدا خواهم کرد. آثاری که در مسیر گذاشتم باقی خواهند بود تا وقتی که گذر زمان و باران ها آنها را پاک کنند. همیشه جدیدتر ها بیشتر به نظر خواهند آمد فردا متعلق به کسانی است که امروز را شکل می دهند. مرحله تازه در دستان خوبی است زیرا نسل جدید قبلاً وارد شده است.

من معتقدم هنوز مسابقه ای برای پیروزی وجود دارد.

خداحافظ و ممنون که اجازه دادید این پیغام را با شما به اشتراک بگذارم.

من عاشق هر ذره آن هستم.

سخن نویسنده:

به عنوان یک فتل فن دو آتیشه هم بسیار از این اتفاق ناراحت شدم هم بسیار برای فتل خوشحالم. سالهای اخیر اصلا دوران راحتی برای این قهرمان نبود. از رفتارهای زننده تیم فراری با او گرفته تا مشکلات تمام نشدنی خودرو او، از اشتباهات احمقانه استراتژیست های تیم فراری گرفته تا برخورد های دو گانه داوران.

خیلی ها فکر کردند با آمدن چارلز لکلرک فراری چهره قهرمان پیدا خواهد کرد و سال پایانی فتل در فراری به معنی واقعی شکنجه ای بد برای فتل و طرفداران او بود. چه کسانیکه از رانندگی فتل ایرادها میگرفتند و چارلز برایشان اسطوره بود.

یادتان هست آلمان و آن مسابقه لعنتی را؟ یادتان باشد فرانسه و شاهکار چارلز را

میراث فتل در این ورزش هرگز از بین نخواهد رفت. یادتان باشد سباستین روزی به ردبول رفت که این تیم پرآوازه کنونی هیچ افتخاری در کارنامه نداشت و تا همین پارسال تا قبل از پیچ آخر پیست عربستان تا قبل از تصمیم گیری پر حاشیه مایکل مسی هم ردبول بدون فتل هیچ بود.

همیشه تغییر قوانین در این ورزش باعث ظهور قهرمان جدید شده است و با ورود به دوران سراسر تکنولوژی هیبرید، هیچ تیمی یارای جنگ با مرسدس را نداشت اما بعضی به اصطلاح کارشناسان ناکامی های فراری را به گردن فتل نوشتند اما امروز هم با تغییر قوانین دوباره شاهد هستیم که از فراری آبی گرم نخواهد شد.

یاد دوران قهرمانی هایت بخیر سب دوست داشتنی. یاد شکست دادن فرناندو آلونسو بزرگ بخیر. یاد شکست دادن لوئیس همیلتون هم بخیر. کسانی را شکست دادی که تا ابد در تاریخ ماندگار خواهد بود. ۴فصل قهرمانی پیاپی، مسابقات درخشان با فراری، پیروزی موناکو۲۰۱۷ و وای به آن سنگاپور لعنتی۲۰۱۷. استارت دیدنی مالزی ۲۰۱۵ ووو

امیدوارم بهترین مسابقه ات را در همین فصل ببینیم.

در پایان شما رو دعوت میکنم به تماشای کلیپ کوتاهی که برای تشکر از این قهرمان آماده کرده ایم:

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/7
آرزوی سلامتی و موفقیت و زندگی طولانی در کنار خانواده برای سباستین فتل عزیز
1401/5/18
چقدر زیبا و قشنگ حرف دل ما طرفداران سباستین فتل را زدید. بدون سب دیگه فرمول یک لطفی نداره. اما واقعا سخته که به عنوان قهرمان چهار دوره دنیا، ماشین غیر رقابتی داشته باشی و برای تک امتیازها بجنگی. این یکی از مهمترین دلایل خداحافظی زودهنگام سب بود. درود بر شما