موضوعات داغ

نگاهی به قیمت و مشخصات هیوندای i10 گرند با قیمت ده هزار و هفتصد دلار

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در زمان قبل از بازگشت تحریم‌ها و حضور هیوندای در ایران، شرکت کرمان موتور با تولید و فروش تعداد محدودی از مدل‌های هیوندای مانند الانترا، i20 و همچنین i10 در حال رقم زدن یک اتفاق خوب و مثبت با همکاری یک برند بین‌المللی بود که البته خروج آمریکا از برجام مجالی به کرمان موتور برای ادامه راه نداد.

در این مقاله خودروبانک به بررسی مشخصات فنی و قیمت‌گذاری جمع‌وجورترین مدل هیوندای یعنی i10 پرداخته‌ایم.

مهمترین نکته در هیوندای i10 جدید وجود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کمک شروع حرک در سربالایی HAC است که اکنون به عنوان تجهیزات استاندارد برای همه نسخه های این خودرو در نسخه‌های سدان و هاچبک گنجانده شده است. به لیست تجهیزات ترمزهای ABS، کیسه های هوای جلو و چهار کمربند ایمنی سه نقطه ای اضافه شده است.

هیوندای i10 نسخه سدان

هیوندای i10 اخیراً تحت ارزیابی ایمنی جهانی NCAP قرار گرفته است و تفاوت‌های ایمنی را با برادر بزرگش Accent به چشم می‌آید. در تست های این هیوندای i10 از ساختار ناپایدار در زمان برخورد یاد می‌شود. اضافه شدن کنترل پایداری الکترونیکی ESC تاثیری در بهبود این امر نمی بخشد، اما به طور بالقوه با آسان نمودن کنترل وسیله نقلیه در شرایط اضطراری از خطر برخورد جلوگیری می‌کند.

بقیه تجهیزات تفاوتی ندارند، هیوندای گرند i10 2023 از سه نسخه GL، GL MID و GLS را به اضافه یک نوع محدود NS، منحصر به مدل هاچ بک تشکیل شده است. تجهیزات پایه‌ای شامل پخش کننده موسیقی با اتصال بلوتوث، کنترل های صوتی روی فرمان و تهویه مطبوع است. در تمام مدل‌ها یک صفحه نمایش 8 اینچی، سازگاری با Android Auto و Apple CarPlay، تجهیزات الکتریکی و کلید هوشمند اضافه شده است.

فضای داخلی هیوندای i10

در زیر کاپوت هیوندای i10 گرند یک موتور 1.2 لیتری قرار دارد که قادر به تولید 83 اسب بخار قدرت و 111 نیوتن متر گشتاور است. بسته به سطح تریم انتخاب شده، می‌توان آن را با یک گیربکس پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک پیکربندی کرد. هیوندای عملکردی تا 18.1 کیلومتر در یک لیتر برای شهر و 24.7 کیلومتر در یک لیتر در بزرگراه را وعده داده است.

قیمت هیوندای i10 گرند 2023 در کشور مکزیک از 218900 پزو (10.713 دلار-342 میلیون تومان) شروع می شود و در حال حاضر در نمایندگی‌های این کشور موجود است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد