موضوعات داغ

خودروهای تجاری و پیکاپ‌های زیر 100 اسب بخار در بازارهای جهانی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سخت‌گیرانه شدن استانداردهای عدم آلایندگی و افزایش هزینه توسعه خودروها، سبب شده است تا روز به روز از تعداد خودروهای اقتصادی کاسته شود. در حالی‌که یک یا دو دهه پیش بازار خودرو جهان سرشار از خودروهای تجاری و پیکاپ‌های کوچک و نه چندان قدرتمند بود، امروزه کمتر خودرویی را می‌توان با این مشخصات در بازار یافت.

سوزوکی APV

اکثر خودروهای تجاری با قدرت کمتر از 100 اسب‌بخار و قیمت اقتصادی در بازار جهانی، وانت‌های کوچک بدون دماغه چینی و ژاپنی هستند که در کشورهای جنوب شرق آسیا طرفدار دارند. برای مثال یکی از این خودروها وانت سوزوکی APV است که با قیمت 660 هزار پزو فیلیپین (376 میلیون تومان) در این کشور به فروش می‌رسد. سوزوکی APV به موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 92 اسب‌بخار قدرت و 127 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. سوزوکی برای جبران کمبود قدرت این وانت، فضای بار قابل توجهی را برای آن در نظر گرفته است.

سوزوکی APV

جک X200

جک X200 یکی دیگر از پیشنهادات اقتصادی در محدوده خودروهای تجاری با قدرت کمتر از 100 اسب‌بخار است. این خودرو با قیمت تقریبی 470 الی 560 میلیون تومان به فروش می‌رسد. قدرت جک X200 توسط یک پیشرانه 1.9 لیتری تامین می‌شود که حداکثر راندمان آن 94 اسب‌بخار و 240 نیوتن‌متر گشتاور است.

جک X200

ماهیندرا بولرو

در بازار هند یک پیکاپ قابل توجه با قدرت کمتر از 100 اسب‌بخار وجود دارد. این پیکاپ ماهیندرا بولرو کمپر است که با قیمت تقریبی 380 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این پیکاپ هندی به پیشرانه 2.5 لیتری توربودیزل با 75 اسب‌بخار قدرت و 200 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. انتقال قدرت در این پیکاپ تنها به دیفرانسیل جلو صورت می‌گیرد و گیربکس آن نیز از نوع 5 سرعته دستی است.

ماهیندرا بولرو

تاتا یودا

تاتا یودا را می‌توان خودرویی ارزنده و قابل قبول دانست که پیشرانه آن تنها 100 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. قدرت تاتا یودا توسط موتور 2.2 لیتری BSVI تامین می‌شود که حداکثر راندمان آن 100 اسب‌بخار و 250 نیوتن‌متر است. تاتا یودا در سه قالب 1200 کیلوگرمی، 1500 کیلوگرمی و 1700 کیلوگرمی به بازار عرضه شده است که این پیکاپ را برای مشاغل مختلف مناسب جلوه می‌دهد. قیمت تقریبی این پیکاپ حدود 370 میلیون تومان است.

تاتا یودا

ایسوزو S-CAB

ایسوزو S-CAB نماینده خوش‌قیمت و کارآمد ژاپنی در بازار پیکاپ‌های اقتصادی است. این پیکاپ نسخه ارزان و ساده‌سازی شده از ایسوزو دی مکس محسوب می‌شود که برای عرضه به بازار کشورهای در حال توسعه معرفی شده است. ایسوزو S-CAB نسبت به دو وانت هندی پیشین قیمت بیشتری دارد و با نرخ تقریبی 445 میلیون تومان در شرق آسیا به فروش می‌رسد.

ایسوزو S-CAB

ایسوزو S-CAB به موتور دیزلی چهارسیلندر 2.5 لیتری مجهز است که 78 اسب‌بخار قدرت و 176 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس 5 سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را در ایسوزو S-CAB برعهده دارد. حداکثر بار قابل حمل این پیکاپ نیز 1100 یا 1055 کیلوگرم خواهد بود.

ماهیندرا ایمپریو

ماهیندرا یک نام تجاری غالب در بخش پیکاپ‌های اقتصادی است. ماهیندرا ایمپریو دیگر نماینده این برند هندی است که در نسخه‌های تک کابین و دوکابین به بازار عرضه می‌شود. موتور دیزل 2.4 لیتری با 75 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر پیشرانه این پیکاپ است و برای انتقال قدرت آن نیز از گیربکس 5 سرعته دستی استفاده می‌شود. ماهیندرا ایمپریو یک گزینه اقتصادی است و با قیمت تقریبی 320 میلیون تومان در بازار جهانی به فروش می‌رسد.

ماهیندرا ایمپریو

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد