موضوعات داغ

عرضه خودروهای اقتصادی ایران خودرو در بازار روسیه

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

وب‌سایت autoreview.ru با انتشار تصویری از سدان تارا محصول ایران خودرو عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد در حال حاضر توافقی برای مونتاژ خودروهای ایرانی در روسیه صورت گرفته و بر این اساس برنامه‌ای جهت عرضه خودروهای ایرانی در بازار روسیه در دست اقدام است.

رئیس مرکز "ایرانیان خارج از کشور" در روسیه بیان نموده است: اگر چین به دلیل تحریم های بین المللی از همکاری با روسیه می‌ترسد، به نظر می‌رسد کشور ایران اینطور نیست و ترسی از تحریم های بین المللی ندارد.

به نوشته Rossiyskaya Gazeta، کشوری ایران به عنوان کشور دوست، آماده مونتاژ خودروها در روسیه با برندهای احیا شده Moskvich، Volga و Pobeda است. واقعیت این است که ایران مدت‌هاست تحت تحریم های غرب بوده است و از این موضوع واهمه‌ای ندارد.

صادرات خودرو به روسیه

این رسانه روسی در ادامه به بررسی شرکت ایران خودرو پرداخته: یکی از معروف ترین خودروسازان ایران، شرکت ایران خودرو است که پیش از این نیز با خودروهای خود مانند سمند در بازار روسیه حضور دارد. این شرکت همچنین خودروهای پژو فرانسوی و هایما و دانگ فنگ چینی را در ایران مونتاژ میکند.

به نظر می رسد با توجه به تحریم‌های بین المللی و خروج شرکت‌های اروپایی از روسیه، این کشور برای همکاری در بخش های مختلف صنعت به خصوص بخش خودرو، از همیشه به ایران نزدیک‌تر است. با خروج شرکت های همچون گروه رنو، نیسان، سیتروئن، ب ام و، مرسدس بنز و فولکس واگن از این کشور، خلا شدید تولید خودرو در کشور روسیه ایجاد شده و حالا روسیه به دنبال همکاری با کشورهای ثالث برای بازگرداندن خطوط تولید به مدار است. ایران نیز از کشورهای کاندید برای این همکاری بوده و همچنین صحبت از تولید خودرو مشترک ایرانی - روسی در این بین داغ شده است.

در این وضعیت شرکت‌های خودروساز دولتی کشور چین همچون چری و جک بیکار نماده و از شرکت هایی هستند که فرصت را مغتنم شمرده و به صورت گسترده وارد عمل شده‌اند. این شرکت ها برنامه گسترده‌ای برای عرضه محصولات خود در کشور روسیه دارند که مورد استقبال طرف روسی قرار گرفته است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/18
کوری ، عصاکش کور دگر بود ...
1401/5/18
آقا هرچی از این اقتصادیای ایرانخودرو مثل تارا هست بفرستین اونور خواهشا و به جای هرکدوم ۲تا لادا گرانتا وارد کنید.
هم قشنگتره
هم قیمتش کمتره
هم کیفیتش بهتر نباشه بدتر از این گاریای ایرانخودرو و سایپا نیست!
1401/5/19
هر موقع خودرو سازان داخلی تونستن تولید در داخل حل کنند و هر ایرانی بتونه بدون هر مشکلی مانند قرعه کشی این ارابه های مرگ را با آن قیمت سر به فلک کشیده بخرند آن موقع فکر ایجاد خط تولید در کشور دیگر بکنند چراغی که به خانه رواست بر مسجد نارواست