موضوعات داغ

از شهریورماه قرعه کشی خودرو برای تمام محصولات سایپا حذف می شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: به دنبال افزایش تولید، فروش محصولات از فرآیند قرعه‌کشی خارج و از ابتدای ماه آینده تمام محدودیت‌های ثبت‌نامی خودرو برای محصولات سایپا برداشته خواهد شد.

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تولید خودرو اقتصادی گفت: برای تولید خودرو و یک محصول به صرفه و اقتصادی تیراژ تولید، باید بالا بوده و به همین دلیل وزارت صمت ایده ایجاد یک پلتفرم مشترک دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا را مطرح کرده است و این موضوع باعث افزایش میزان تولید می‌شود. با ایجاد پلتفرم مشترک رقابت میان دو خودروساز کشور از بین نمی رود. مراکز تحقیق و توسعه، یک خودرو را در یک پلتفرم طراحی می کند و ظاهر خودروهای طراحی شده توسط شرکت‌ها با هم تفاوت داشته و در ادامه افزایش تولید منجر به کاهش قیمت تمام می‌شود و همچنین کیفیت افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص واردات خودروهای اقتصادی افزود که هیچ خودرویی برای قشر متوسط به پایین، وارد بازار کشور نشده است و انجام واردات در امر تولید هیچ اختلالی ایجاد نمی‌کند و در ادامه افزود که اگر آیین‌نامه واردات تایید و به ما ابلاغ شود، با توجه به مذاکره با ۱۶ برند اصلی شرکت سایپا مطمئنا خودروهای اقتصادی را هم‌راستا سیاست‌های دولت وارد خواهد کرد.

به گزارش خودروبانک در حال حاضر وضعیت بازار خودرو کشور از لحاظ عرضه و تقاضا در شرایط نامناسب و تورمی قرار داشته و تولیدکنندگان توان پاسخ‌گویی به نیازهای بازار خودرو کشور را نداشته و آن‌ها نیز منتظر نهایی شدن وضعیت آیین‌نامه واردات هستند تا بتوانند از وضعیت پیچیده کنونی رهایی پیدا کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد