موضوعات داغ

برنامه صادرات سدان تارا محصول ایران خودرو به روسیه

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

پیرو صحبت‌های مدیرعامل شرکت ایران خودرو در خصوص صادرات این شرکت به کشور روسیه، این موضوع مورد توجه رسانه‌های روسی قرارگرفته است.

رسانه autoreview روسیه در بخش خبرهای مهم روز خود با انتشار تصویری از سدان تارا ضمن اشاره به سخنان مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، خبر از افزایش صادرات این گروه صنعتی به کشور روسیه داد.

این رسانه روسی نوشت : مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرده است که تحویل خودروهای ایرانی به روسیه قبل از پایان سال جاری آغاز می‌شود. توافقات مربوطه قبلاً با طرف روسی انجام شده است و بازار روسیه به یکی از مقاصد اصلی صادراتی این شرکت تبدیل خواهد شد. باید حجم صادرات بین المللی ایران خودرو از 20000 خودرو فعلی به 100000 خودرو در سال افزایش یابد.

سدان تارا ایران خودرو مورد توجه رسانه های روسی قرار گرفته است

این رسانه با اشاره به وضعیت کنونی صادرات ایران خودرو به روسیه در ادامه نوشت: هم اکنون ایران خودرو تعدادی از مدل‌های خود را بر روی پلت‌فرم‌های قدیمی پژو تولید می‌کند. میزان صادرات و نوع خودرو جهت ارائه به بازار روسیه هنوز به صورت رسمی علنی نشده است، اما کاندیدای شماره یک صادرات سدان پرچمدار ایران خودرو یعنی تارا است بر اساس تقریبا پلتفرم جدیدتر سدان کامپکت شهری پژو 301 است. خودروهای ایران خودرو قبلاً از سال 2006 تا 2009 در روسیه فروخته می‌شدند و 12000 هزار خودرو سمند در بازار روسیه به فروش رسیده است.

نمای عقب سدان تارا

به گزارش تحریریه خودروبانک، بازار کشور روسیه با خروج شرکت‌های دچار کاهش شدید محصول شده است و همچنین در بازار خودرو این موضوع کاملا مشهود است، به طوری که تولید خودرو به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و عرضه و تقاضا یکسان نیست. در این شرایط موقعیت مناسب برای کشورهایی مانند ایران و چین محیاست تا با افزایش مناسبات و مراودات، سهم بیشتری را از صنعت خودرو کشور روسیه در اختیار بگیرند.

بنظر می‌رسد صنعت خودرو ایران با پشت سرگذاشتن سال‌های طولانی تحریم و پذیرش وضعیت موجود، حالا به دنبال انتقال تجربه چندین ساله خود برای گذر از شرایط تحریم به کشور روسیه است. همچنین این موضوع به خودروسازان ایرانی برای افزایش سوددهی و کسب درآمد دلاری کمک بسزایی خواهد کرد. در ادامه موضوع صادرات، صحبت‌هایی نیز در خصوص طراحی و ساخت پلتفرم مشترک نیز مطرح است که مطمئنا تا حصول نتیجه مدت زمان طولانی را باید سپری کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/27
تارا خوشکله رو میخوان‌ بدن بره
خودمون چی پس ؟

دنا اشغالی و پرشیا اشغالی سوار شیم
1401/5/27
حمله روسیه به اکراین نشون میده که حتی باهوش ترین افراد هم دچار اشتباه میشن. دنیا دنیای 70 سال پیش نیست که یه کشور خاک کشور دیگه اییو اشغال کنه و هیچکس کاری نکنه. حالا باید مردم روسیه به جای بنز و بی ام و و تویوتا، تارا سوار شن!!!!!!!!!!!
1401/5/29
سلام، اگر واقعا خودروساز ها ی داخلی مدعی زیان ده بودن هستند،خب این زیان رو با فروش خودرو به روبل در روسیه جبران کنند.
1401/5/29
چراغ عقب و اپکویی کنید و شیشه بالابرها رو بیارین روی درب ها و رینگ اسپرت قشنگ بندازین و موتور مقداری تقویت کنید تا فروش خوبی داشته باشین