موضوعات داغ

بازگشت داج هورنت 2023 با ظاهری زیبا و پیشرانه هیبریدی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

داج هورنت 2023 به عنوان محصول جدید گروه استلانتیس معرفی شد و از دسامبر سال جاری در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. داج هورنت در بخش پرتراکم شاسی‌بلندهای جمع‌وجور رقابت خواهد کرد. بنابراین خودروهایی همچون هوندا CR-V و تویوتا RAV4 به عنوان رقبای احتمالی این خودرو شناخته خواهند شد.

داج و آلفارومئو اطلاعات خود را برای توسعه این خودرو به اشتراک گذاشته‌اند. به بیان دیگر داج هورنت نسخه آمریکایی از آلفارومئو توناله خواهد بود. مدل پرچمدار که هورنت R/T نام دارد، از پیشرانه پلاگین هیبریدی مرکب از موتور 1.3 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر و موتور الکتریکی روی محور عقب بهره می‌برد. مجموع توان خروجی این پیشرانه هیبریدی به 285 اسب بخار قدرت و 519 نیوتن‌متر گشتاور خواهد رسید. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه ارسال نیرو به هر چهارچرخ را در هورنت R/T برعهده دارد.

برد داج هورنت R/T در حالت تمام الکتریکی 48 کیلومتر عنوان شده است. پکیج باتری‌های این خودرو نیز 15.5 کیلووات ساعت ظرفیت دارند. ویژگی جذاب هورنت R/T قابلیت پاورشات است که 25 اسب‌بخار بیشتر را برای 15 ثانیه در اختیار راننده قرار می‌دهد. داج ادعا کرده است که شتاب صفر تا صد این خودرو 6.1 ثانیه خواهد بود.

سه حالت رانندگی برای داج هورنت 2023 تعریف شده است که عبارتند از: حالت هیبریدی استاندارد، حالت الکتریکی خالص و حالت ذخیره‌ساز باتری. در حالت الکتریکی خالص تمرکز بر پیشرانه برقی است، در حالی که در وضعیت ذخیره‌ساز باتری بر توان موتور درون‌سوز تمرکز خواهد بود.

داج هورنت

تیپ دیگر این خودرو داج هورنت GT نام دارد که تریم پایه این شاسی‌بلند محسوب می‌شود. این خودرو با موتور دو لیتری توربوشارژر هاریکن 4 عرضه می‌شود که 268 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این موتور به همراه گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد. شتاب صفر تا صد این مدل 6.5 ثانیه است.

قیمت داج هورنت GT از از 29995 دلار شروع می شود در حالی که تریم R/T از 39995 دلار قیمت خواهد خورد. نسخه GT‌ در اواخر سال 2022 و نسخه R/T در اوایل 2023 وارد بازار خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد