موضوعات داغ

آخرین رودستر شیرون با موتور 16 سیلندره لویاتان به نام W16 میسترال

عکس مطلب اول

نسخه ویژه دیگری از رودستر بوگاتی شیرون با نام W16 Mistral در راه است که با قیمت دیوانه کننده 5 میلیون یورو در سال 2024 روانه بازار می‌شود.

عبارت W16 در نام خودروی جدید به یک حقیقت تلخ اشاره می‌کند. پس از مونتاژ آخرین نمونه در کارخانه مولشایم، بوگاتی برای همیشه با موتور 16 سیلندره لویاتان خداحافظی می‌کند. میسترال که نام خود را از نوعی باد تند و سرد گرفته است، می‌تواند 1578 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

رودستر W16 Mistral

به گفته بوگاتی، W16 میسترال از روی خودروی رودستر اسپرت 57 Grand Raid ساخته شده که دارای دو پشتی سر آئرودینامیکی است. ترکیب رنگ‌های مشکی و زرد برگرفته از خودروی گرند رید Usine بوده که هم‌اینک در موزه لاومان لاهه (هلند) قرار دارد.

البته با نگاه دقیق‌تر می‌توان ردپای نسخه‌های ویژه شیرون را در W16 میسترال مشاهده کرد. چراغ‌های عقب ایکس شکل بیننده را به یاد بولاید می‌اندازند، در حالی که چراغ‌های جلو ترکیبی از سبک دیوو و لا وُیچر نویر هستند. جلوپنجره نعل اسبی نیز امضای بوگاتی روی محصولات شیرون است.

بوگاتی شیرون W16 میسترال

ظاهرا تنها 99 دستگاه رودستر W16 Mistral ساخته می‌شود و گویا مشتریان عادی شانس چندانی برای خرید این محصول جذاب ندارند، چون بوگاتی اکثر مشتریان وفادار خود را از عرضه رودستر آینده باخبر کرده و به بیان بهتر، مالکین آینده این خودروها از حالا مشخص هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد