موضوعات داغ

سقف 20 هزار دلاری برای واردات خودرو مشخص شد، اعلام آیین‌نامه هفته آینده

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سخنگوی وزارت صمت طی گفت‌وگویی از نهایی شدن آیین نامه اجرایی واردات خودرو خبر داد و گفت که طی هفته آینده این آیین‌نامه رسانه‌ای و ابلاغ می‌شود.

امید قالیباف در گفت‌وگویی با صداوسیما ضمن صحبت در مورد عزم و پیگیری‌های وزارت صمت در جهت تصویب و اجرای نمودن آیین نامه گفت که آیین نامه واردات خودرو طی هفته آینده به صورت عمومی و رسانه‌ای منتشر خواهد شد.

وی در خصوص سقف دلاری واردات خودرو عنوان کرد که دور جدید واردات خودرو با هدف واردات خودرو برای اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین در نظر گرفته شده و سقف دلاری واردات 20 هزار دلار قرار داده شده است.

قالیباف طی این گفت‌وگو خبر از رایزنی و مذاکره با خودروساز‌های بزرگ مانند تویوتا ژاپن داد و افزود که با شرکت‌های خودروساز معتبر آلمانی، چینی و هندی در حال رایزنی هستند.

وی در ادامه عنوان کرد که خودروسازان نیز با شرکت‌های خودروساز دنیا در حال مذاکره هستند، اما 70 درصد تقاضای خودرو برای سه دهک کم درآمد است و برنامه‌ریزی ما برای واردات خودرو‌های ارزان قیمت اقتصادی است که از کیفیت خوبی هم برخوردارند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/6/1
خوب چه ماشینی وارد میکنن ؟؟؟یعنی با300 تا500 میلیون میشه ماشینی بهتراز ایرانخودرو سایپا وارد کرد ؟؟؟ بعد اگه اینطوری باشه دیگه کسی از سراغ این ماشین های داخلی نمیره چون انتخاب من یه ماشین کم اپشن خارجی با کیفیت تا یه ماشین داخلی پر اپشن کم کیفیت که همش جلو تعمییره گاه باشه
1401/6/1
چرا ما مردم اینقدر بی لیاقتیم که اجازه میدیم چند نفر که فقط دنبال اینند بهترین ماشینا و خانه ها و خوشگذرونی ها را تو کشور های خارج داشته باشند و برای ما تعیین تکلیف کنند خودرو بالا بیست هزار تازه اونم به ۵ ۶ برابر قیمت سوار نشیم
متاسفم برای خودمون