موضوعات داغ

بومی سازی تولید قطعات جک J4 در کرمان موتور

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

قطعات خودرو جک J4 که تا کنون به صورت وارداتی به کشور تامین می شد، با آغاز هفته دولت تولید آزمایشی قطعات بدنه این خودرو در خط تولید کرمان موتور در منطقه ارگ جدید بم آغاز شد. پیش از این خودرو جک J4 از طرق واردات قطعات به مونتاژ می‌رسید و هم‌اکنون با افتتاح این خط تولید و راه اندازی ساخت آزمایشی قطعات، تولید این خودرو به صورت بومی انجام خواهد شد.

هم زمان با آغاز هفته دولت پروژهای بزرگ عمرانی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم با فرمان رئیس جمهور نیز افتتاح خواهد شد. در همین راستا پروژهای بزرگ مجموعه دوم خط توليد سرسيلندر و کارخانه پرس شاپ قطعات بدنه خودرو شرکت کرمان موتور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

در مرحله اول پروژه تولید انواع سرسیلندر، حجم در نظر گرفته شده تولید 100 هزار عدد انواع سرسیلندر در سال خواهد بود و در ادامه فاز توسعه بعدی این میزان تا 400 هزار عدد در سال نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پروژه تولید سرسیلندر و قطعات خودرو کرمان موتور

پروژه تولید سرسیلندر و قطعات خودرو کرمان موتور از شهریورماه سال 1399 آغاز شده است و 5 میلیون و 270 هزار یورو به صورت ارزی و 62 میلیارد ریال به صورت ریالی در این پروژه سرمایه گذاری شده است. از مزایای این طرح می توان به اشتغال‌زایی آن اشاره کرد، جایی که در بخش اول پروژه 48 نفر به صورت مستقیم و 70 نفر غیر مستقیم مشغول خواهند شد. در صورت تکمیل طرح در مرحله چهارم میزان اشتغالزایی به نجوه چشم‌گیری افزایش خواهد یافت و 160 نفر مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم در این پروژه مشغول به فعالیت خواهند شد.

به مناسب هفته دولت شرکت کرمان موتور هفته پرباری را تجربه می‌کند و در همین راستا خطوط پرس کاری سنگین G1 و G2 به عنوان پروژه دیگر شرکت کرمان موتور در ارگ جدید افتتاح خواهد شد.

خطوط پرس کاری سنگین G1 و G2، پروژه دیگر شرکت کرمان موتور

پروزه خطوط پرس کاری سنگین کرمان موتور که از مردادماه سال ۱۳۹۷ شروع شده است، در مرحله اول تولید ظرفت پرس‌کاری 200 هزار بدنه در سال را خواهد داشت و در مراحل بعد پرس‌کاری 100 هزار قطعه در سال به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

خط پرس قطعات بدنه خودرو کرمان موتور به صورت مستقیم ۳۴ نفر و ۱۷۰ نفر غیر مستقیم استغالزایی خواهد داشت.

حجم سرمایه گذاری پروژه جدید کرمان موتور چهار میلیون و ۶۰۰ هزار یورو بصورت ارزی(ماشین آلات) و ۴۰۰ میلیارد ریال بصورت ریالی در مرحله دوم است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد