موضوعات داغ

ارزان ترین خودروهای جهان در سال 2022 معرفی شدند+ جدول قیمت و تصاویر

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مفهوم "ماشین ارزان" را می توان به روش های مختلفی تفسیر کرد: هرکسی بر اساس ذهنیت و توان مالی خودش می‌تواند یک رنج قیمتی خودرو را ارزان در نظر بگیرد. در این مقاله از دهنیت‌های شخصی فاصله گرفته شده است و 10 خودروی ارزان قیمت جهان در سال 2022 را معرفی می‌شود.

این نکته را متذکر می‌شویم که به دلیل شرایط خاص بازار هند و وجود مشتری برای خودروهای ارزان قیمت همه اتومبیل‌های ذکر شده در بازار هند ارائه می‌شوند و در این کشور بیشترین تقاضا برای خودروهای ارزان قیمت و خودروهای اقتصادی وجود دارد، این موضوع به این معنی است که تولید خودرو ارزان قیمت برای هندی‌ها بیشترین سود را به‌همراه دارد.

10 عدد از ارزان ترین خودروهای جهان با نرخ ارز فعلی
Bajaj Qute. 98,5 تا 106 میلیون تومان
رنو کوید 106 تا 185 میلیون تومان
Maruti Suzuki S-Presso 140 تا 187,5 میلیون تومان
Maruti Suzuki Alto K10 150 تا 218 میلیون تومان
Maruti Suzuki Celerio 151 تا 203 میلیون تومان
Maruti Suzuki Wagon R 162.5 تا 222,5 میلون تومان
تاتا تیاگو 175 تا 250 میلیون تومان
Maruti Suzuki Swift 194 تا 331 میلیون تومان
Maruti Suzuki Ignis 195 تا 300 میلیون تومان
تاتا پانچ 222 تا 355 میلیون تومان

همانطور که می بینید، طیف وسیعی از این خودروها بسیار گسترده است و با پول کمی می‌توانید هم یک چهار چرخه مینیاتوری (اما هنوز چهار نفره) مانند Bajaj Qute و هم یک کراس‌اوور شهری کاملا مدرن مانند تاتا پانچ یا ماروتی سوزوکی S-Presso پیدا کنید.

وارادت خودرو ارزان قیمت و اقتصادی به ایران

با ابلاغ آیین نامه واردات خودرو در کشور، مبحث واردات خودرو اقتصادی تا سقف 10 هزار دلار کشوده شده است و صحبت‌ها در خصوص واردات این گونه خودروهای داغ است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نرخ ارز، واردات خودروهای ارزان قیمت روش مناسبی برای پوشش نیازمندی‌های قشر متوسط جامعه است اما ارزان قیمت بودن خودرو همراه با مسائلی مانند کاهش کیفیت و ایمنی و قوای فنی ضعیف است که مخاطرات جدی را ایجاد می‌کند. تجربه خودروهای ارزان قیمت در کشور مانند پراید و مشکلات آن، از مواردی هست که همچنان گریبان‌گیر این قشر از جامعه است. به طوری که بر اساس اعلام مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در تصادفات رانندگی پراید از سهم ۴۱درصدی در حوادث رانندگی منجر به پرداخت خسارت برخوردار است. ورود بیشتر خودروهای ارزان قیمت و احتمالا با ایمنی پایین مطمئنا به تراژدی مانند پراید منجر خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/6/10
چرا بیخودی افکار ملت رو منحرف میکنید طرح واردات خودرو یک طرح بی خود و الکیه که از طرف مافیا خودرو برای شیره مالیدن سر ملته، اگر واقعا می خواستند به خاطر ثبات بازار خودرو اینکارو انجام بدن این بندهای مسخره رو نمیزاشتن! همه میدونن خودروهای خوب و ایمن و کم مصرف بین بیست تا 25 هزار دلاره و زیر بیست هزار دلار خودروی خوبی وجود نداره! پس سقف رو حداقل 25 هزار در نظر میگرفتند تا کلی خودروی واقعا خوب به این لیست اضافه میشد بعد بجای تعرفه مثلا شناور بین 10 تا شاید 1000 درصدی یه تعرفه ثابت قرار میدادن مثلا 40 یا 50 درصد + 10 درصد سود شرکت وارد کننده و تمام! و اینکه سقف یک میلیارد دلار میشه حدود 50-60 هزار خودرو که عملا دردی دوا نمی کرد وقتی تیراژ تولید داخل بیشتر از یک میلیونه حداقل باید 150 هزار تا وارد میشد تا بازار خودرو به تعادل می رسد
1401/11/27
سلام