موضوعات داغ

زمان آغاز سومین مرحله فروش یکپارچه خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو عنوان کرد که با دستور رئیس‌جمهور جهت مشخص‌نمودن فرآیند فروش خودرو به مردم، سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز به کار کرد و این فرایند با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان انجام می‌شود. دو مرحله از عرضه یک‌پارچه خودرو در تاریخ ۲۷ اردیبهشت و ۲۵ تیر سال 1401 برگزار شده است و در هفته پیش رو سومین مرحله از عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز خواهد شد.

منوچهر منطقی در خصوص مزایای و تاثیرات سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت که تخصیص عادلانه خودرو، افزایش امکان دسترسی مصرف کنندگان به خودرو، ایجاد شفافیت و رویه واحد در عرضه برای همه خودروسازان، رفع شائبه مهندسی عرضه به‌صورت قطره چکانی و یا عرضه خودرو در بازارهای غیرشفاف توسط خودروسازان، همچنین افزایش تنوع و حق انتخاب برای مصرف کنندگان است. این سامانه به تنظیم بازار و ارتقاء رضایت مصرف کنندگان کمک نموده است.

او افزود: با توجه به افزایش پایداری روند تولید خودروی کامل در خودروسازان داخلی و کاهش ۹۴ درصدی آمار خودروهای ناقص نسبت به زمان مشابه سال قبل و از سوی دیگر به جهت ایجاد شفافیت برای عرضه خودرو در بازار، در این هفته سومین دوره قرعه کشی خرید خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد پذیرفت.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش و برنامه برای کاهش سطح تعهدات قبلی شرکت‌های خودروسازی گفت که فروش خودرو به صورت طرح‌های "پیش فروش"، "فروش فوق العاده"، "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" و "خروج خودروی فرسوده" ارائه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد