موضوعات داغ

وزیر صمت : امکان واردات خودرو برای شرکت‌های متفرقه وجود دارد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

وزیر صمت در حاشیه نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید در خصوص شرایط واردکنندگان خودرو عنوان نمود شرایط واردات خودرو برای همه محیا است و واردکنندگان متفرقه نیز با پرداخت هزینه گارانتی به واردکنندگان رسمی، می‌توانند خودرو وارد کنند.

سید رضا فاطمی امین در امکان واردات برای واردکنندگانی متفرقه عنوان کرد انحصار واردات تنها در اختیار شرکت‌های اصلی نیست و واردکنندگان متفرقه نیز مانند سابق و طی همکاری با شرکت های اصلی می توانند برای واردات خودرو اقدام کنند. در بحث واردات موضوع انتقال فناوری به داخل نیز مانند داشتن خدمات پس از فروش محسوب می‌شود و در صورت انتقال دانش به شرکت های وارد کننده اصلی، امتیاز واردات خودرو به شرکت متفرقه آورنده دانش و فناوری تعلق می‌گیرد و می‌تواند از این امتیاز برای واردات خودرو استفاده کند.

به گزارش تحریریه خودروبانک در یکی از بندهای مهم در آیین‌نامه واردات خودرو به داشتن مجوز رسمی از تولیدکننده محصول جهت تضمین ارائه خدمات پس از فروش و یا انتقال فناوری شاره شده است که از عرضه خودرو بدون پشتوانه مناسب در بخش خدمات پس از فروش جلوگیری نموده و با انتقال فناوری زمینه را برای ارتقا سطح علمی شرکت‌های داخلی فراهم می‌کند.

بنظر می‌رسد وزارت صمت با در نظر گرفتن امکان همکاری میان واردکنندگان اصلی که در بخش خدمات پس از فروش فعال هستند با واردکنندگان غیررسمی و متفرقه که شرایط ارائه خدمات پس از فروش را ندارند، در تلاش است زمینه را برای انجام واردات به صورت آزاد و غیرانحصاری فراهم کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد