موضوعات داغ

پاگانی اوتوپیا با موتور 852 اسب بخار و جعبه‌ دنده 7 سرعته دستی معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پاگانی اوتوپیا (به معنای آرمان‌شهر) نسخه تولیدی ابرخودروی C10 است. خودروهای زیادی با نام‌های ادبی وجود ندارند، اما نام این خودرو از کتاب اوتوپیا اثر توماس موری در سال ۱۵۱۶ الهام گرفته شده است که دنیای ایده‌آل این فیلسوف را توصیف می‌کند. چنین نامی باعث می‌شود انتظارات زیادی از این ابرخودرو داشته باشیم.

پاگانی برای تولید اوتوپیا با مالکان مدل‌های موجود خود مشورت کرد. طبق اعلام این شرکت، آن‌ها خواستار سه چیز بودند: "سادگی، سبکی و لذت رانندگی".

اوتوپیا به یک موتور ۶ لیتری V12 توئین توربو با زاویه ۶۰ درجه بین سیلندرها ساخت مرسدس - AMG مجهز شده است. این پیشرانه توان ۸۵۲ اسب بخار را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن متر را از ۲۸۰۰ تا ۵۹۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. به گفته این شرکت، این پیشرانه به اندازه کافی پاک است تا استانداردهای آلایندگی کالیفرنیا را رعایت کند.

خریداران می‌توانند جعبه‌دنده هفت سرعته دستی خودکار را انتخاب کنند که به ادعای پاگانی سریع‌ترین جعبه‌دنده ممکن با چرخ‌دنده‌های مارپیچ است. همچنین یک جعبه‌دنده هفت سرعته دستی با پدال کلاچ نیز قابل سفارش است. محور عقب به دیفرانسیل الکترومکانیکی مجهز است.

پاگانی اوتوپیا در مقایسه با هوایرا و زوندا طراحی مینیمالیستی دارد. این شرکت برای کاهش خطوط روی بدنه، عناصر آیرودینامیکی فعال را به شکل ظریف‌تری طراحی کرده است.

اوتوپیا دارای شاسی مونوکوک ساخته‌شده از مواد کاربو-تیتانیوم HP62 G2 و کاربو-تریاکس HP62 پاگانی است. به گفته این شرکت،‌ بدنه از "نوع جدیدی از فیبر کربن درجه یک" استفاده می‌کند که ۳۸ درصد سختی بیشتر و در عین حال تراکم مشابه نسخه‌های قبلی فیبرکربن را دارد. اگزوز چهارگانه از جنس تیتانیوم با پوشش سرامیکی فقط ۶ کیلوگرم وزن دارد. تمام این مواد سبک باعث می‌شوند وزن کلی یوتوپیا فقط ۱۲۸۰ کیلوگرم باشد.

اوتوپیا

اوتوپیا از سیستم تعلیقی متشکل از تعلیق دوجناغی آلومینیومی و کمک فنرهای الکترونیکی بهره می‌برد. دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی برمبو با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و استاپرهای چهار پیستونه در عقب قرار دارند.

اندازه چرخ‌ها در جلو ۲۱ اینچ و در عقب ۲۲ اینچ است. آن‌ها استخراج‌کننده‌های فیبرکربنی توربین‌مانندی دارند که هوای داغ را از ترمزها دور می‌کنند. نمایی از یوتوپیا روی دیواره‌های جانبی تایرهای سفارشی پیرلی این مدل حک شده است.

در کابین، اوتوپیا از روند امروزی استفاده از تعداد زیادی نمایشگر دیجیتال دوری کرده است. تنها یک صفحه نمایش بین کیلومترشمار و سرعت‌سنج وجود دارد. با توجه به عدم وجود نمایشگر سرگرمی رسانه‌ای، پاگانی انواع ابزارها، سوئیچ‌ها و کنترل‌های تهویه را در بخش مرکزی قرار داده است. این شرکت فرمان و پدال‌ها را از بلوک‌های فلزی می‌سازد.

پاگانی در ابتدا قصد تولید ۹۹ نسخه از کوپه اوتوپیا را دارد، اما هنوز قیمت یا زمان آغاز تحویل آن به مشتریان را اعلام نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد